שפת אם Mother Tongue

אמהות שרות מרחבי העולם

שפת אם Mother Tongue

הליקון
5/5

איך מתחיל פרויקט מרגש? לפני חמש שנים נסע המפיק והמלחין, אפי שושני עם בת זוגתו לטיול בבודפשט, בירת הונגריה. באחד הסיורים בעיר שמע קול שירה נשית שמגנטה אותו. באחד הפארקים עמדה אישה ושרה ללא לווי מוסיקלי. שושני ניגש אליה. התברר ששמה אנדריאה, אם לילד. לפני שנפרדו, נתנה לו דיסק – גם הוא הכיל שירים ללא לווי כלי (א-קפלה). כשחזר לארץ, הקשיב לדיסק, הוריד אחד השירים, שלימים התברר כשיר ערש הונגרי למחשב, חתך, ערך, הוסיף קולות רקע ובנה סביבו מעטפת מוסיקלית חדשה, כל זאת בלא שהבין מילה בהונגרית. למעשה, יצר משירתה של אנדריאה שיר חדש.
את Lonely Is The Bird, כך נקרא השיר, שלח חזרה לאנדריאה. היא הייתה מאושרת ממה ששמעה והעלתה את השיר לעמוד המייספייס שלה. במקביל העלה שושני את השיר לאתר שלו. התגובות שקיבלו מכל העולם היו נפלאות.
זה הוביל להכנת שיר שני עם אנדריאה, שהגיע אל מצעד מוסיקת העולם בבריטניה ושהה שם כמה שבועות במקום הראשון. השיר השלישי שאנדריאה שלחה לאפי במייל – הגיע למקום הראשון במצעד מוסיקת העולם בפורטוגל.
אני מביא כמעט מילה במילה את הסיפור של אפי שושני, בשעה שאני מקשיב לפרויקט מרגש "שפת אם", דיסק שהתחיל למעשה מבודפשט הונגריה ומביא אסופה של שמונה שירי ערש ואהבה, בשבע שפות שונות, בהגשת זמרות שהן אמהות בעצמן.
השיר השני בדיסק נולד ממפגש שערך שושני שנה לאחר בודפשט בצ'כיה עם הזמרת Karolina Kamberská . שירתה של קרולינה (א- קפלה) הוקלטה בחדר הישיבות של מלון בפראג בעזרת מכשיר הקלטה נייד. ושוב, כמו במקרה של אנדריאה – ההקלטה עברה עיבוד והועלתה לרשת תחת השם Oh Love Love. גם הפעם, בעת כתיבת השורות, העור מתברווז. ההמשך כבר התפתח מהתגובות החמות שהגיעו, כולל פניות של זמרות בעולם להשתתף בפרויקט. חמש שנים אחרי – יוצא הדיסק המיוחד והייחודי הזה, שבהחלט מעניק משמעות ל'העולם הוא כפר גלובאלי קטן'. צליליו הם צליל האדם באשר הוא, במקרה הזה של האם המזמרת המשדר צליל של רוגע, שלווה והרמוניה.
אלבום ששורה בו הלך רוח נוגה כמעט אחיד, טון אנושי של כאב נשי אוניברסאלי שמהדהד כמעין בקשת חסד ורחמים מאמהות העולם. ההפקה המוסיקלית יצרה כמעט האחדה של השירים בהרמוניה של קולות למעין שיר ערש אימהי אחד של הכפר הגלובאלי שמשדר תחושה אל זמנית, מצד אחד – מאוד אדמתית, מצד אחר – צלילי אווירה שנגועים במגע קסם אלוהי.

:
1. Trollmors Song – Sarah Nebel – Norway
2. Oh Love Love – Karolina Kamberska – Czech Republic
3. In A Bucket -Maya Avraham- Israel Stars
4. Hungary Lonely is The Bird – Andrea Gerak –
5. Ninna Nanna A Aette E Venti – Patrizia Deitos Italy
6. Oh, Varmeland – Mimmi Siegel Sweden
7. – Andrea Gerak Hungar Sadness There Is No Greater
8. Zakeim Persia If only I wouldn't love you – Shain

9. Bonus Track –
A Chant in the Lobby Oh Love Love – Karolina Kamberska

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

4 תגובות

  1. שמעתי את השירים בהמלצתה של יפה הג'ינג'ית חברתה של נגה והתרגשתי מאוד!
    יישר-כח! עבודת קודש!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן