כישרון

1:1

מילים ערן בר-גיל לחן: גדי רונן
4.5/5

כמה ענוג יכול להישמע הסבל. החלק השלישי בטרילוגיה "אושר" של ההרכב 1:1. וידויו של היוצר המתוסכל. שירו של המתבאס הממולכד. המנונו של המתאבד הפוטנציאלי. ה"אני" הוא ה"אתה". ה"אתה" הוא ה"אני". איך שניהם הולכים לאיבוד במציאות אכזרית, שאין בה מפלט וישועה, גם אם תעשה שמיניות.
הכותב אינו מצטנע: "מה אתה עושה עם כל הכישרון הזה?" ערן בר-גיל וגדי רונן מצליחים להריץ את הנרטיב בשיר, שמבטא את הביאוס בלי דציבלים מכסחים, אבל במלודיות וקצב מחניפי אוזן, שמביאים את השיר אל מפתנם של מאות ואולי אלפים, שבטוחים שהם הגאונים שלא נחשפו, אך אינם יכולים להיחלץ ממעגל חיים סגור, שאין בו פתח לפריצתם.
שירתו של גדי רונן מצליחה לשכנע שזה מגיע ממצוקה אמיתית. צליל הפולק רוק הקולחים, השילוב בין חשמלי לאקוסטי, הטון המתכוון אכן מעידים על "הכישרון הזה". השיר מעיד שכבר נעשה צעד לנתב אותו (את הכישרון) למקומות הנכונים.


אתה תקוע במקום עם כל הכישרון שלך/ מאחר לשומקום, מפספס ואת הכול/ מבזבז ובגדול, את כל הכישרון שלך
לדעת שאתה יכול להתממש לחתיכות/ אבל לשאוף אחרת, להיות יכול ולא לרצות
להרוס ובגדול, את כל הכישרון שלך
אתה כבול ללשונך לבדידותך לכעסך/ למשפחה לפרנסה, אתה כלוא בתוך גילך/ אסור במסכמות, עבד לתביעות קטנות
אתה בא והולך עד שיום אחד אתה לא בא/ מתקשרים לשאול עליך ואין תשובה/ מחפשים אותך לאור נרות כמו בביעור חמץ/ אז מה אתה עושה עם כל הכישרון הזה
רושם שירים וסיפורים וכתבות ורשימות/ באלף פנקסים על מפיות מלוכלכות / ורץ כמו שד בשרוכים פתוחים
אתה נמלט אתה נפלט ממעגל הרצונות/ נמרח לאלפים מתפזר לחתיכות/ מתעסק רק בלחיות וכפרות על כל הכישרון שלך
מחליף שמות, בגדים, פנים, ותמיד מחליף דעות/ אתה בא בין אנשים ומפזר עוד הבטחות/ זה לא מוליך לשום מקום את כל הכישרון שלך
אתה בא ולהולך עד שיום אחד אתה לא בא / מתקשרים לשאול עליך ואין תשובה/ מחפשים אותך לאור נרות/ כמו בביעור חמץ/ מה אתה עושה עם כול הכישרון הזה

גדי רונן: שירה פסנתר, בועז ריינשרייבר – חשמלית, שלומי מנצור – בס, גיא יונה תופים

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן