עפרה חזה

לאורך הים

אברהם טל שר עפרה חזה

מילים ולחן: איילה אשרוב עיבוד: אברהם טל ג'וני גולדשטיין הפקה מוסיקלית: ג'וני גולדשטיין
4.5/5

עפרה חזה הייתה בת 63 בימים אלה – אילו חייה נמשכו. ממרחק הזמן – החסר מתעצם. יש שירים שנשמעים עצובים יותר מאי פעם. "לאורך הים" הוא שיר כזה, ספוג כאב לב. אפשר לייחס אותו למי שחווה מות יקיר, ואינו יודע איך ממשיכים. עפרה חזה שרה שבורת לב שרואה "עולם שנשבר לרסיסים על המזח". איך עוצרים את הדמעות? האם יש עולם אחר לחיות?
אברהם טל, בקולו הגבוה המרטיט, נוסך את התחושה מתוך הצער על חזה, אבל עובר ממגרשה למגרש שלו באמצעות המעבד והמפיק ג'וני גולדשטיין. המעבר מדהים. הוא מנתק את קו העצב העצום ומכניס אותנו לתחום EDM מרתק. טל את גולדשטיין העניקו לשיר סווינג עכשווי באמצעות מעבר אלקטרו-אוריינטאלי שחובר לאוריינטציה התימנית של חזה ובתוספת סימפול מרטיט של קולה. רעיון מבריק. אם כותבת השיר חשבה על עצירת הדמעות – בבקשה.

*** לפני 3 שנים, לקראת יום השנה ה- 18 למותה יזמו חברת הליקון מיוזיק ותחנת הרדיו כאן גימל פרויקט הקלטות של ביצועים חדשים ללהיטים הגדולים על  עפרה חזה. לאורך הים הוא הסנונית הראשונה מפרויקט זה שיוצא כאמור לציון מועד יום הולדתה ה- 60.
*** אברהם טל: "קולה של עופרה היה קול ייחודי בנוף המוזיקה הישראלית, הייתה בה היכולת להעביר דרך קולה המיוחד, תעצומות נפש ורגש ייחודיות לה ואני יותר מגאה לבצע את השיר הזה לציון יום הולדתה".

תגיד לי איך לעצור את הדמעות /תגיד לי איפה יש עולם אחר לחיות / תגיד לי למה אין אמת, רק הזיות 
אז למה לנסות ולהמשיך עכשיו לבכות? 
לאורך הים / אין גלים יש עולם / שנשבר לרסיסים על המזח
תגיד לי איך לעצור את הדמעות / תגיד לי איפה יש עולם אחר לחיות / כשאנשים רצים אל תופת כמו אל ים / אני ארוץ אל תוך האש אם יחזרו משם
לאורך הים / אין גלים יש עולם / שנשבר לרסיסים על המזח
תגיד לי איך עם המוות אתה חי / מסתיר הדמעות בכל לילה תגיד לי עד מתי / האש שקוראת לי לא נמצאת שם באמת / וזה שנעלם, האם יחזור או כבר מת? 
לאורך הים / אין גלים יש עולם / שנשבר לרסיסים על המזח
תגיד לי איך לעצור את הדמעות / תגיד לי איך…

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן