אוהד חיטמן, צילום: מרגלית חרסונסקי

רעידות – ההשקה

אוהד חיטמן

תמונע ת"א
4.5/5

אוהד חיטמן שר "שיר קטן" על אהבה, על יחסים שיש לקיים על אש הקטנה. אם יש בסיס יציב, היא תהפוך שוב לתבערה. חוזרים לבסיס הזה של "מה שבנינו  יחד כאן – זה משהו טוב כמו שיר קטן". צלילי הפסנתר, הטון הנרגש העדין, המנגינה הקליטה. שיר קטן סולו שפותח את השקת "רעידות", אלבומו הרביעי, שנכתב על רקע רעידת האדמה, שחווה בנפאל עם בן הזוג כשנולדו התאומים שלהם. אוהד חיטמן מספר את הסיפור שלו בשמונה עשר שירים קטנים, גדולים, אינטימיים ודרמטיים בליווי גיטרה-בס-תופים. מנסה להגיע כמה שיותר קרוב אל עצמו, מחשבותיו, רגשותיו.
"אנא הצילני מפני עצמי", הוא שר ב"כל יום", בלדה מלודית עצובה שמשרטטת היטב את הנרטיב. אוהד חיטמן הוא מסוג המלחינים הפונקציונליים, שחותר לתרגם את הסיפור לצלילים בלי להיות מחובר לטרנד כלשהו. ב"אני עוד מאמין" –  זוהי האופטימיות כהשקפת עולם, הרואה בעולמנו מקום חיובי במהותו, ומובילה למסקנה כי, בסופו של דבר, הדברים יסתדרו על הצד הטוב יותר. מתוך הקשיים – מגיע לטוב.
המוסיקה לאורך הערב מתנגנת במסלול קליט מאוד. פופ במיטבו. בולטת החתירה שלו לחבר תובנות ורגש. ב"תגידי לו", השיר הותיק הראשון, שמגיע אחרי השירים החדשים – מקשיבים לרגש. הוא יותר חזק מהמילים. אם בא לכם לרקוד צמוד ורומנטי – חיטמן יעזור  לקיטש לצאת אל רחבת הריקודים. פוגע בבטן הרכה של הרגש. כך גם ב"אוהב את אוה", על הבת שנולדה. כאן בולט הכישרון להלחין גם את הסיפור וגם את רחשי הלב. ההזדהות האבהית החמה והנרגשת עם הילדים מגיעה עד ביצוע נפלא של  "ילד אתה שואל" של הדוד עוזי חיטמן ז"ל.
את הכישרון התיאטרלי להפוך סיפור למחזמר הוא יציג ב"הרוח בחיי" בדואט מפעים עם טלי אורן. עם המתופפת המצוינת קרן טפרברג  שר חיטמן את "המסע", בנגיעות קלות ברוק, מימד שקצת חסר במוסיקה שלו. הגיוון יגיע  בקליפ עם הצמד ליברה בשיר "לעוף", עיבוד קולי הומוריסטי, בשילוב קולח של וידיאו, שהופך להופעה חיה של הצמד עצמו. הסיום – "מודה אני" ברוח התפילה, כדי להדגיש את החשיפה הבלתי אמצעית מול הבורא, תפילה להצטרפות נוגה, מזככתהפעם שומעים יותר את הקול הפנימי של חיטמן. כמעט בכל מופע חדש יש תחושה שחיטמן ממשיך לכתוב ולבצע  את המיוזיקל של חייו נכון לעכשיו. מה שביקש, מה שעבר, מה שמימש, מה שאוהב. זה מגיע. זה נוגע. לעיתים מרעיד.

שיריםשיר קטן, בכל יום, גבוה למעלה, רעידות, אני עוד מאמין, אבק במנועים, חשבתי שיהיה רומנטי, המסע, אי אפשר, הרוח בחיי (עם טלי אורן), אוהבה את אוה, ילד אתה שואל, לעוף (עם צמד ליברה), עוד ועוד ועוד, השנה החדשה שלי, תגידי לו, סתם עוד יום, מודה אני

שירה ופסנתר: אוהד חיטמן I  גיטרות: לידור לוי I תופים: קרן טפרברג I בס: נמרוד לכיש

צילום: מרגלית חרסונסקי

שיר קטן

בכל יום

אני עוד מאמין

אי אפשר

אוהב את אוה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן