אירוויזיון 2016 האלבום

שבדיה לוקחת שוב?

אירוויזיון 2016

הליקון
4/5

פעם בשנה מגיע הסיוט. אתה נאלץ להאזין ל-43 שירים, שכולם רוצים דוז פואה. סוג של מזוכיזם. האם אני יכול להכריז, כי הרמה השנה בשטוקהולם גבוהה מאשר בשנה שעברה? הניסיון לייצר להיטים זוכים מכניס את היוצרים לנתיבים של פופ שנע בין פשטני ליומרני, בין מלודרמטי לצעקני. המון קלישאות. פה ושם יש ניסיונות לייצר מהלכים מעניינים ומורכבים יותר במיוחד באוריינטציה של אלקטרוניקה. מצאתי גם גניבה של ממש. הפתיח של השיר הבלגי What's The Pressure הוא העתקה ברורה מ – Another One Bites The Dust של להקת קווין.
הימורים?  אינני חזאי אירוויזיון. ישנם "מומחי אירוויזיון" שכבר יש בידיהם תוצאות משני חצאי הגמר, והשיר הזוכה. לי אין. בכל זאת ניסיתי לחפש מועמדים טובים בתוך ים השירים. תקשיבו ל – Sandhja מפינלנד. לא לנתח לעומק. השיר נקרא  Sing It Away, להיט בכל מובן.  הייתי נותן סיכויים לנציגי שתי מעצמות המוסיקה, שרגילות כבר לכישלונות:  Amir, הישראלי נציג צרפת, שר J'ai Cherche בתזמור אטרקטיבי של מחיאות כפיים, קולות רקע וכלי מיתר. שילוב של מנגינה מצוינת וקול מחוספס. גם הצמד האנגלי Joe And Jake עשוי לצבור הרבה נקודות על You're Not Alone. פופ של כל הזמנים, מנגינה אולטימטיבית ועיבוד אפקטיבי לפסנתר, ובעיקר שירה קולחת. השיר הבולגרי If Love Was A Crime עשוי לקבל לא מעט נקודות – בזכות מבנה לא שגרתי ועיבוד עשיר. כנ"ל השיר האירי  Sunlight הנשמע כהמנון פופ מרקיד מפיו של  Nicky Byrne. מיוחד ואחר הוא השיר הלטבי Heartbeat שמבצע Justs, מלודרמה בעיבוד אלקטרוני משדרג. השיר הנורבגי Icebreaker של Agnete מזכיר איכויות פופ "סקנדינביות" א-לה "אבבא" השבדית.
הייתי מכניס לרשימת פוטנציאל הדוז פואה גם את Sergey Lazarev מרוסיה עם השיר בעל השם העבש – You Are The Only One. לא ממש שיר איכותי, יש בו אפילו מניפולציות פשטניות, מהסוג המלודרמטי גורף נקודות.
יותר מיוחד ומעניין השיר של Frans, נציג שבדיה המארחת – If I Were Sorry, מעודן, רגוע, גובה עיניים, מהסוג שלא ייאסף לערימת השירים הנשכחים של האירוויזיון.
עוד אחד מיוחד "1944" של Jamala נציגת אוקראינה. פופ ומוסיקה אתנית בשילוב של מסתורין, דרמה בטונים של זעקת כאב נואשת. השיר הפוליטי הזה עורר חילוקי דעות באשר למקומו בתחרות כמו האירוויזיון. הוא עוסק בהגליית העם הטטרי (230,000 איש ואישה) ע"י שליט ברה"מ סטאלין מחצי האי קרים בשנה הנ"ל. האירוע הוגדר כשואת העם הטטרי. סבה וסבתה של ג'אמלה היו בין קורבנות אותה הגליה. זו הסיבה שהיא שרה את השיר בניב של שפת הטטרים שהיה שגור בחצי האי קרים.

הסיכויים של חובי סטאר

וידיאו: ג'אמלה (אוקראינה) – "1944"

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן