0y0a9696

מארח את ליאורה יצחק

אלדד ציטרין

פסטיבל הפסנתר ת"א
4/5

רשימת הנגנים? – אלדד ציטרין. אחד ויחיד. לא, לא זה לא עניין כלכלי של חסוך כפי יכולתך. זהו קונספט. אקספרימנט של One Man Show. לא כל מוסיקאי מסוגל להביא את כל הכלים לבמה, לנגן בהם במעגל של 360 מעלות, לדגום צלילים וגם לשיר בקולו.
אלדד ציטרין לבד על הבמה באולפן Live, סט ייחודי. מוקף כלים, קלידים, אלקטרוניקה, עובר מעמדה לעמדה, מיישם  את כל היכולות שלו כמוסיקאי-יוצר-נגן. חלום בהתגשמותו.
המוזיקאי פגש את הפסנתרן שפגש את האקורדיוניסט, שפגש את הסקסופוניסט, שפגש את איש המוסיקה האלקטרונית, את המעבד והמפיק. אם ללכת על השורה האחרונה: אין פה גימיק. זה אמתי וזה עובד.

"האם שמעת/ את הראש שלי/ שמתנפץ לך על הקיר/ האם ידעת/ שעוד אוהב אותך/ מזמן שאת/ לא אהבת ככה / עם ציפורניים לבשר/ האם שמעת/ מילים מילים/ שלוש מילים/ לרגע לעצור / ושוב לבחור"

הטקסט הזה נכנס למעבדה של ציטרין. השיר מתפתח כסרט מתח. הקול הדואב והמיוסר פונה אל מושא האהבה. היא משהו שאינו יכול להתנתק ממנה. בוחר בה שוב ושוב. אלדד ציטרין נמנע ממלודרמה. הוא מגיע ממקום צנוע, מינורי. האיפוק שלו משדר הרבה  יותר מאשר רגשנות יתר. הטון, המנגינה, העיבוד וההפקה חוברים לשיר מרטיט של מצב רוח, שעובר גם כאשר הוא מנסה להשתלט על "התזמורת" באולפן וגם להפיק את עצמו.
ועוד שיר על יחסים – "חמש דקות" – נתק בתקשורת בינו ובינה. ההתנהגות שלה משתקת אותו, ההתבוננות בתנועותיה משבשת מחשבותיו, גורמת לאבדן הזהות העצמית שלו, מחרבת את ביטחונו העצמי. אפילו אינו מסוגל לדבר. המנגינה והעיבוד מיצרים  את האווירה האפלולית והמתח הדק העובר לאורך השיר.
לא, זה עדיין אינו מופע שלם. האלבום החדש אוטוטו יוצא, אבל הייתה הרגשה שהאקספרימנט הזה יגיע לבשלותו אחרי האלבום הבא. גם הזמר ככל הנראה ישתפר. יש כאן פוטנציאל אדיר. הזמרת ליאורה יצחק, שהתארחה לשלושה שירים הוסיפה צבעוניות בקולה האקזוטי, במבטא ההודי, אבל הוציאה את ציטרין ממיקוד, במיוחד שיר החפלה שלה – "מעלה מעלה". ציטרין – היה ער לעובדה שהוא מופיע ב"גלריה" של המוזיאון ולא באולם שמחות, אבל החליט לזרום עם השיר הזה, הפר את הקו האינטימי והאישי הקונספטואלי של הערב.
פרט לכך: רעיון נפלא. פאזל שאלדד ציטרין שולט בו בווירטואוזיות, מבלי שזה יישמע וייראה פרויקט מגלומני יומרני.

שירים: אוויר לעוד שנים, די עם זה, מעניין, האם שמעת, לא שלך, יש עלי שמש, פזמון ליקינתון – עם ליאורה יצחק, Halo – עם ליאורה יצחק, מעלה מעלה – עם ליאורה יצחק, עכשיו, לבד, חמש דקות

צילום: מרגלית חרסונסקי

אלדד ציטרין – ראיון 

האם שמעת?

עכשיו

חמש דקות 

פזמון ליקינטון עם ליאורה יצחק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן