עיון ביקורת

אליה גבאי, נכון שאהבנו (מילים ולחן: אליה גבאי עיבוד והפקה מוזיקלית: עדי רותם וחיים ויס, פברואר 2019)

מוסיקה ישראלית, סינגלים חדשים, שירים חדשים

גברים בוכים מרוב חסרונה של  אהבה. המוסיקה נולדה לשברון ליבם. למרות שהוא "לא מוצא את המילים לומר לה כמה שהוא אוהב" – הוא ממש מצא אותן ויותר במנגינה שמספרת את תחושתו. אליה גבאי שניסה כוחו בהכוכב הבא, מוציא סינגל לקראת אלבום שני. הוא שר בקול דואב את תוגת אהבתו. מיינסטרים מלו מלנכולי לייט, רגש גואה. זכרונות, געגועים, התפקחות, שאלות, רצונות. קצב מדוד, Radio Friendly, אוריינטאל לייט בעיבוד. גבאי עולה על מסלול אמצע דרך, נשען על מנגינות קליטות ובעיקר על שירת רגש. מבחינה זו – אין חדש תחת שמי הים התיכון. ז'אנר הפופ הזה – דורש להיטים והתקדמות דוגמת הראל סקעת. מבחינת האוריינטציה המוסיקלית – דומים. אליה גבאי הולך בדרך הזו, והוא מצא את המילים והמנגינה הפשוטים לספר את הסיפור שלו ברמת אמינות גבוהה.

לא מוצא את המילים הנכונות לומר לך כמה שאני אוהב/ לא ידעתי שככה ארגיש אלייך,
אחרי שתעלי לישון בלילה/ את משאירה לי חלון.
לא יודע איך להתמודד אם לספר לך אני שותק בנתיים/ הבוקר שעולה מביא איתו חלום
יש לנו עוד זמן לדבר להתאהב/ אתה תמשיך לשיר,
אני צריכה עכשיו ללכת/ את לא צריכה עכשיו ללכת
נכון שאהבנו/ נכון שלא הבנו מה היה שם,
ואם היה צריך ללכת/ הכל היה נראה אחרת.
רוצה לזוז להיות חופשי בתוך המעגל הזה להיות אנושי יותר רגשי,
אני צריך להשתנות/ כמו עיוור בחושך גר שוב מרגיש את הפחד,
אני שר על זיכרונות/ כבר לא חוזרים יותר ביחד/ כבר לא הולכים לישון בפחד.
נכון שאהבנו/ נכון שלא הבנו מה היה שם/ ואם היה צריך ללכת/ הכל היה נראה אחרת.

דירוג:
שתף דף זהBookmark and Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


+ 1 = 8