אלי דג'יברי - Cliff Hangin

Cliff Hangin

אלי דג'יברי

Degibri Records
5/5

אל תבינו בג'אז. תקשיבו לאלבום הזה. אולי אחרי 11 קטעים כבר לא תזדקקו להסברים. המוסיקה תסביר את עצמה, ואולי תבינו קצת יותר. Cliff Hangin – "תלוי על צוק", הוא ביטוי לתחושת סכנה וחוסר וודאות לגבי עשיה עתידית. בג'אז הביטוי הזה מייצג את לקיחת הסיכון בעת נגינה בזמן אלתור, היציאה אל הלא נודע מתוך רצון לחוות את הסיכון, כמו גם את תחושת החופש והחיפוש בדרך אל משהו נשגב.
לא סתם בחר אלי דג'יברי בשם הזה – Cliff Hangin, כמו מטפס הרים מאותגר, הסקסופוניסט דג'יברי יוצא למסע הזה כשהוא מצויד ב"רשת הביטחון" שלו: גדי להבי – עילוי פסנתר, ברק מורי – בסיסט ליגת על, עופרי נחמיה מענקי הדור הצעיר בתופים. רביעייה ישראלית יצירתית לעילא. הלחנים, ההמצאה והנגינה האקספרסיבית  שלו, הרעננות ויכולת האלתור שלהם.
Cliff Hangin, קטע מס. 2 באלבום אכן מתפתח בצורה מפתיעה – מבלדה נוגה בעלת ניחוח נוסטלגי, יוצאת החבורה למסע של מנגינה ואלתור שבמהלכו משתנים הקצב והצבעים בצורה מרהיבה. תרצו: סטנדרט ישראלי. קטע שמרחיב את אופק הג'אז. האלתור הופך לתירוץ, לא לעיקר. בהמשך – זוהי  החיות והזרימה הקצבית של Even Bees Do It בנגינה מסחררת של כולם. הזווית של דג'יברי על מסורת הנגינה הג'אזית מגיעה במיומנות בוגרת ב – Kind Of Blues, בצליל טנור עמוק. קשר האלתור בין הנגנים  בולט ב – Suki The Cat, מוסיקה שמפזרת הרבה אור של שמחת חיים. וגם: המעברים המפתיעים ב – Twiced, ב – Ocean View (בין נוגה לשמח). הניואנס  הקלאסי (פסנתר) בפתיחה ל – The Unknown Neighbor.
הגם שאלי דג'יברי הלחין את כל הקטעים. יצירתיות מגיעה גם מהנגנים. חופש ופתיחות הופכים את להבי-מורי-נחמיה חלק מהגוף היצירתי הזה. דג'יברי הוא נסיך סקסופון ישראלי, אילו חי לפני ארבעים שנה בארה"ב היה נכנס לספר ההיסטוריה כענק ג'אז. גם באלבום הזה, כמו בקודמים שלו, הוא מנגן סולו אישי, זורם, ויחד עם זאת הוא  מקורי ומלא דמיון, מצליח ליצור  מוסיקה שהיא מעבר לאלתור –  מלאת השראה, ניגודים, מעברים. אינדיווידואליסט שמוציא מהסקסופונים שלל צבעים, מונחה ע"י חושים מלודיים מופלאים, וגם יוצא להרפתקאות חריגות, כמו זו הדרום אמריקנית ב- Momento Fugas בשירתו של שלמה יידוב.  חובה.

שירים: The Troll, Cliff Hangin',Even Bees Do It, King Of Blues, Suki The Cat, Twiced, Ocean View, Sheshbesh ,Momento Fugas, The Unknown Neighbor, What Am I Donging Here

נגנים: אלי דג'יברי –סקסופונים טנור וסופרן, גדי להבי – פסנתר, עופרי נחמיה – תופים, ברק מורי –בס, שלמה יידוב – שירה ב – Momento Fugas.

צילום: מרגלית חרסונסקי

 

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן