ההופעה

אנריקו מסיאס

היכל התרבות ת"א
4/5

הו אנריקו, כמה הקהל הזה התגעגע אליך? רחוק מן העין, קרוב אל הלב, שזה סולד אאוט, בטח בהיכל התרבות, המעוז הותיק והבטוח.
מה חדש אצל אנריקו מסיאס? לא תאמינו: הוא שר ביידיש, כלומר שובר שיניים. יידיש היא עוד שפה  כדי לרצות קהל: במהלך הערב נשמע לדינו, ערבית, עברית,  מסעה של מנגינה כשם אלבומו האחרון – Voyage D'une Melodie .
אבל השאלה במפגש עם הקהל הישראלי אינה כמה שירים מהאלבום החדש יכנסו. למעשה – כמה שפחות יותר טוב.  מבחינת הקהל כמו לפני 30 שנה, הוא בא לשמוע מהזמר היהודי צרפתי ממוצא אלג'יראי את אותם השירים שנמסים באוזניים כמו חמאה.
לאנריקו הרי צריך להאמין כשהוא שר על ה"מון פאיי", כי אנריקו נשאר מלך הג'סטות "מן הלב" ועוד פעם "המשפחה שלי", ו"אני מרגיש טוב איתכם". פריס היא אותה פריס שבגלויות הקיטש, וילדי העולם מלפני 40 שנה לא הזדקנו, וגם השמש היא אותה השמש. ואם חגיגה, אז כל הדודות שהגיעו להיכל, מוכנות להיכנס לסכסוך עם המאבטחים שלו כדי לתלות לו אישית שרשרת שהביאו מהבית.
אנריקו, שקיבל פרס אמ"י (אמני ישראל) בתחילת הערב, נשאר מלך הג'סטות.. גם נציג העם היהודי בתפוצות, קולו – קול העם שאומר כי החיים בסך הכל יפים, אלה החיים היפים שהשאירו את אנריקו כמו פעם. כמו תמיד.
הקהל קיבל את הפרק המי-יודע-כמה ברומן האהבה בינו ובין אנריקו. נוספו פה ושם אנשים שהיו ילדים, כשהורים שלהם הלכו לשמוע אותו בפעם הראשונה לפני איזה ארבעים שנה. הם כבר מפזזים ליד הבמה.
הגיבור שלהם, כבר בן 73,  אותו גיבור, רומנטי, שארמנטי, נוסטלגי. ששר מנגינות הקולחות באותו תבשיל מתוזמר בניחוח צרפתי-אלג'יראי-ספרדי-לטיני-צועני, והפעם גם יידיש ולדינו בדואט מפתיע ומרגש עם הזמרת יסמין לוי בשירים "קוראסון מי" ו"אדיו קרידה", וכמו שכל השירים האלה נשמעים מיושנים, זה ממשיך לעבוד. הקלות הנסבלת או הבלתי נסבלת שבה אנריקו מצליח למגנט את הקהל.
אתה יכול לשאול איך לאנריקו עצמו לא נמאס למחזר. מה שבטוח:  הוא יודע שלקהל לא נמאס ממנו. אנריקו חוזר אל המשפחה הגדולה שהתגעגעה אליו כמו לפני עשרים ושלושים שנה, וזה באמת איזה סיפור אהבה בהמשכים שאינו נגמר לעולם

 

אנריקו מסיאס יסמין לוי בהיכל התרבות ת"א

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן