רוויטל וייצמן

המחיר של רויטל זלצמן

אקס פקטור ישראל

שלב בתי השופטים
3/5

שלב בתי השופטים הוא אנטי קליימקס משעמם של  אקס פקטור. תפאורת וילת העשירים הקרה, הספות המהודרות, העושר מסביב, האינטימיות הכפויה – לא עושים טוב למוסיקה ולמתמודדים.
משה פרץ ושירי מימון נעזרים בשלב הזה ביועצים. משה פרץ – בחנן בן ארי. שירי מימון בשחקנית מגי אזרזר. למה הם? רק משום שהם פופולאריים? אז כן, לרגע שכחתי, שאנחנו בריאליטי, ומקצוענות אינה תמיד שם המשחק. הייתי רוצה לראות בשלב זה יועצים מקצוענים שמגיעים מתחום עשיית המוסיקה.
חנן בן ארי לא התייחס לחלוטין לאינטרפרטציה של דניאל זינצ'נקו ל – The Greatest  של סיה. הבחור פירק את השיר ובנה אותו יפהפה מחדש. בן ארי הסתפק בכך שהוא "מלוקק מדי" ו"הייתי רוצה לשמוע אותו בעברית".
את  ליאור אזולאי, ששר "חיכיתי" של נתן גושן, הוא שאל שאלה אווילית: "איזה משבצת תתפוס במוסיקה הישראלית בעוד שנתיים?" כאילו רצה לומר לו – אתה בסדר, אבל מה ייחד אותך בעתיד? טוב שליאור אזולאי ענה לו משהו כמו: אין לי מושג מה אתה רוצה מחיי"
מגי אזרזר עושה הרבה הבעות פנים, אבל לא ממש מקשיבה למילים של השירים. במקרה אחד של לין בן חמו, שסלסלה יפה את "עושה לי טוב" של דולב רם ופן חזות המוכר מאגם בוחבוט, היא קמה מכסאה המרופד כדי להראות לבן חמו איך עושים את השיר בתנועות יותר פרעכיות. זה היה נורא. לא השיר והשירה עניינו אותה, אלא הפוזה. הדאווין. (צפו מטה)
מצד שני, אזרזר הצליחה לזהות את הפרשנות המצוינת של רויטל זלצמן ל – Everytime של בריטני ספירס, את הניואנסים התיאטרליים המיוחדים שלה לשיר, בעוד שירי מימון, זו שצריכה לקבל את ההחלטה מי  ינופה מהשלב הזה, הגדירה את הביצוע – "עצור, סגור ומפוחד". זלצמן היתה המומה, ובצדק. בסופו של דבר נופתה משלב הביצועים החיים. האם היא שילמה את מחיר החברות שלה עם מימון? כלומר: מימון החליטה להתעלם מהאיכות של וייצמן, וכמו הודיעה: אני אראה לכולם שלחברות אין אצלי פרוטקציות. זלצמן עשתה כאן ביצוע נקי וחזק של פרשנות, לקחה את השיר של ספירס אל המקום שלה. שירי מימון פספסה אותה בגדול. ההערה שלה לויצמן – "רציתי שתעיפי אותי" – לא לעניין. מימון אינה מחפשת פרשנויות ודקויות, אמנות לא בראש שלה. היא מחפשת ש"יעיפו" אותה, שירגשו אותה. ככה לא שופטים בתחרות מוסיקה. שוב הוכיחה מימון כי היא מהשופטים הגרועים באקס פקטור.
הגם שמשה פרץ אוהב את חוני אסור, הפריע לו שהבחור שר בערבית "תמאלי מעאב". לא ברור לי למה. הוא תירץ את זה במבטא, אבל כלל לא התייחס לשירה התחושתית המאופקת שהוציאה מההזמר דקויות מהסוג הנדיר. בסופו של דבר, פרץ השתכנע שיש להשאיר את אסור בתחרות. אילו היה פוסל אותו בגלל הערבית – זו היתה שערורייה.

רעות לוי – "שקט" (עברה)
אופק מלאך – "עד שתחזור" (לא עבר)
תמנע גונן – Eternal Flame (עברה)
דניאל זינצ'נקו –The Greatest (עבר)
לין בן חמו – "עושה לי טוב" (עברה)
גיא יהוד – "אמא אם הייתי" (עבר)
רויטל זלצמן – Everytime (לא עברה)
חוני אסור "תמאלי מעאכ" (עבר)
טוהר קדוש – I Ain't Your Mamma (לא עברה)
ליאור אזולאי – "חיכיתי" (לא עבר)

מגי אזרזר מסבירה לללין בן חמו איך לפזז בשיר

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

  1. קלעת בול יוסי. כל הדעות שחשבתי אתמול תוך כדי שידור – פשוט מדויק!

  2. חנן בן ארי כן בא מתחום עשיית המוזיקה , הוא אמן וזמר מוערך , אחד שבא מלמטה
    למרות זאת , גם לא אהבתי את ההערה לדניאל שהרגישה לי ניסיון בכח למצוא נקודות תורפה בכל מתמודד ופה אני מסכים איתך שהוא בכלל לא התייחס לפרשנות
    על מגי אזרזר בדיוק כמו מיה דגן שנה שעברה אין מה להרחיב , להביא אותה זה לא רציני וחבל
    שירי מיימון פספסה יותר את טוהר קדוש שהייתה מהמתמודדות היותר מיוחדות ומסקרנות
    מה עם ההערה שלה , את מוכנה להוציא סינגל , את בשלה להיות ברדיו , ולצערי אני מדיחה אותה , היא רק החמיאה לה בלי שום נימוק למה בסוף לא העבירה אותו , היא טובה מדי לתחרות ???

    אשמח לתגובתך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן