עיון ביקורת

יובל דיין , בשעה טובה (מילים: גלעד כהנא ודודו טסה לחן: דודו טסה עיבוד והפקה מוסיקלית: דודו טסה וניר מיימון, יולי 2015)

מוסיקה ישראלית, סינגלים חדשים, שירים חדשים

תוגת השירה של יובל דיין מיוחדת. זה אינו רק הצבע הקולי הרך-אפרורי. זה הטון שמשדר את הסיפור שנשמע כמגיע מהמקומות הכי אמתיים-עמוקים שלה. יש  מעט זמרות מבצעות שמעניקות לשיר שהן לא כתבו עומק ועוצמות, כאילו הן כתבו אותו. זה המקרה הזה.
ביובל דיין יש פשטות כובשת. היא לעולם אינה רצה לפני השיר, אינה הופכת מערבולת הרגשות למלודרמה. באיפוק הרגשי זה יש  חוזק של ההזדהות הפנימית, ואני מאמין לה כשהיא שרה על השינויים שהתרחשו בחייה, שיש בהם חסר והקלה.
העיבוד שידרג אותה ואת השיר, החל מצלילי הפסנתר בפתיחה, צליל האקוסטית, קו הבס, כניסת כלי היתר ועד נגיעות הפלמנקו וצליל מוסיקת המערבונים של החצוצרה. יובל דיין כמו שאני אוהב לשמוע אותה.

בשעה טובה אני יוצאת אל הבית/ בספסל מאחור/ בשעה טובה אני עוצמת עיניים
מקווה לא לזכור
שוב היית חסר/ מישהו שיגיד/ לא זה לא נורא / את בסך הכל רק תניחי כאן ראש
והכל יעבור/ נעלמו בי
כמה רגעים כמה חיוכים/ כמה סנוורים של אתמול / נעלמו בי היום / נעלמת
בשעה טובה ישנה קצת בבית / עבודה לא ליפול/ בשעה טובה אני נותנת קצת פייט/ זה כמעט על הכל
שוב היית חסר האחד שיגיד/ לא זה לא נורא / את בסך הכל רק תניחי כאן ראש/ והכל יעבור / נעלמו בי
כמה רגעים כמה חיוכים/ כמה סנוורים של אתמול/ נעלמו ביום יום / נעלמת פתאום
שוב היית חסר/ האחד שיגיד/ לא זה לא נורא / את בסך הכל רק תניחי כאן ראש/ והכל יעבור
בשעה טובה אני יוצאת אל הבית בספסל מאחור

דירוג:
שתף דף זהBookmark and Share

One thought on “בשעה טובה

  1. כוח מוכשר כמו דודו טסה (ושני אלבומיו בעברית- הם החזקים- עיר ובהלות וסחרחורת. החומר בערבית... לוותר. כשאמל מורקוס ויסמין חמדאן שרות בערבית- זה כבר יותר לעניין), כשכותב לאחרים, כמו פה ובשיר החדש של ישי לוי (המוכשר) .. משהו יוצא מלאכותי. גלעד כהנא מוכשר- בשני האלבומים הראשונים של ג'ירפות. מאז ... קצת חושך על פני האדמה.
    (דודי מיכ.)(12/07/2015)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


5 + 4 =