עיון ביקורת

אביה שושני, בשקט לאהוב (מילים: אביה שושני לחן: אביה שושני , חן הררי עיבווד והפקה מוסיקלית: איתמר מאירי, איתן רז ואיתי זילברשטיין, מאי 2015)

מוסיקה ישראלית, סינגלים חדשים, שירים חדשים

כשאביה שושני החליטה לשיר את השיר הזה בשלב הגמר של "הכוכב הבא",  והעדיפה אותו על פני קאבר, היא ידעה שיש לה קלף חזק. כתבתי אז: "הייתי שולח את אביה שושני בזכות השיר המקורי . זהו ביצוע רגש שלוקח אותה לשם ללא כל צל של ספק. שושני הראתה כי היא בשלה למעמד הזה".
בדיעבד, אחרי ששמעתי עכשיו את השיר, אני חוזר בי, לא משום שהשיר אינו טוב, אלא משום שהוא נשמע לי מאוד ישראלי, לא מתאים לתחרות הקיטש של השוק המשותף.  אביה שושני לא הגיעה לווינה אולי בגלל ההחלטה שלה כיוצרת ללכת על שיר מקורי, לצאת מהמסגרת המקובעת.
סערת הרגשות על אהבה נסתרת מושרת בעוצמה פנימית משכנעת. הסוד שלה: האהבה שלה אליו קיימת למרות שמישהי אחרת נמצאת אתו. היא  משוכנעת כי השקר שלה עובד, לפחות מבחינתה האישית. זו תמיד היא ולא האחרת.
לשיר מנגינה מהסוג שאינה תלויה בזמן, קו מלודי יפהפה, קצב וטון נוגה שמובילים לעומק תשוקתה הדרמטית, לשיאי התרגשותה. אני לא בטוח שהשיר הזה ינווט את הקו העתידי של שושני, אבל כהתחלה – הוא מעיד על בשלותה כזמרת וכיוצרת.

כשאף אחד לא מסביב, אני איתךֿ/ וכשלא רואים, לנשק אותך/ זה הסוד שלי בין הסדינים שלה/ היא לא יודעת, לא מודעת ולא מרגישה

כשאני לא מסביב, היא קצת שלו/ וכשלא אראה, נכונה רק לו/ וזה הריח שלי על האמת שלה/ היא לא חושדת, לא פוחדת/ היא לא מבינה
 למדתי בשקט לאהוב,/ למדתי לשקר ולשקר גם טוב/ והוא אוהב אותך / והוא נוגע בי/ ואין פה רחמים/ וזו תמיד אני
כשאף אחד לא מסביב, אני איתך/ וכשלא רואים, לנשק אותך/ כן, זה הסוד שלי בין הסדינים שלה/ היא לא יודעת, לא מודעת ולא מרגישה
למדתי בשקט לאהוב/ למדתי לשקר ולשקר גם טוב/ והוא אוהב אותך/ והוא נוגע בי/ ואין פה רחמים / וזו תמיד אני
 והשיער שלך ינוח על ליבו,/ אחרי משחק רגיש, הוא יסובב גבו/ והוא אוהב אותך/ והוא נוגע בי/ ואין בו רחמים/ וזו תמיד אני

שתף דף זהBookmark and Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


7 − = 3