גיא מינטוס טריו - Connecting The Dots

Connecting The Dots

שלישיית גיא מינטוס

אפריל 2019
4.5/5

גיא מינטוס, הפסנתרן והמלחין, מייצג את מהפכת הדור הצעיר של הג'אז הישראלי בעולם. הוא מגיע ממורשת מעורבת של יהודים עיראקים, מרוקאים ופולנים, מהיוצרים והמנגנים על הקו בין תל אביב לניו יורק, מסובב גלובוס בהופעות סביב העולם, חוצה גבולות תרבותיים.
אלבום הטריו החדש, השני שלו,  מציג את הקשת הסגנונית – מיצירות מקוריות, הוראס סילבר ועד "אבינו מלכנו" ול"הפרח בגני" (אביהו מדינה-משה בן מוש), להיטו של זוהר ארגוב.
בלעז מינטוס הוא  multicultural jazz. פסנתרן וירטואוז, המספר סיפורים על קו מלודי אקספרסיבי, אוריינטציה קלאסית פוגשת אלתור ג'אז, מבנים מיוחדים של יצירות, אינטרקציות אטרקטיביות ואינטראקטיביות בינו ובין הבס (דן דאפאלרדו) והתופים (פיליפ לם), נגינה רבת גוונים.
הדבר הראשון שבולט כשמקשיבים לאלבום הוא הנגינה המגוונת יותר מהרבה פסנתרני ג'אז ששמעתם.
בין היצירות המקוריות הבולטות – Samarkand, שילוב של מלודיה נפלאה, מגע קלאסי, אלתור תחושתי, פסקול של חויה.
Little Italy – יצירה  עשירה, הפלגה של הטריו למקומות שלא ביקרנו בהם, במעברים רבי השראה, בניואנסים, אינטרקציה אטרקטיבית בין הכלים, קישוט אוריינטאלי. יצירה בפני עצמה. ב-Dalb משלב מינטוס שירת סקטינג אתנית התואמת את השיר בצורה אורגנית.
ב"קואן", Koan (שאלת זן) מציג מינטוס מבוא לפסנתר רך, לפני שהשלישייה מתחילה להמריא לאחד הקטעים המקוריים/ מפתיעים ששמעתי בג'אז במלודיה, במעברים, בנגינה אמוציונאלית. מינטוס ושלישייתו מספרים סיפור על כל מורכבותו. תחושתית המתפתח לדרמה מסעירה בקרשנדו.
הנגינה של השלישייה ב – Yeah של הוראס סילבר מצטיינת בטכניקה גבוהה, משב רוח רענן ואנרגתי באוריינטציה של טריו ג'אז מליגת על. תגיעו ל"אבינו מלכנו" כדי לשנות אווירה לאפרורית-מלנכולית בנגינת הסקסופון של דייב ליבמן, הנעטפת בצלילים המסעירים הדרמטיים של השלישייה.  פרשנות נדירה ביופיה של המנגינה.
האלבום השני של גיא מינטוס והטריו שלו אלבום מגוון ומרגש,  מציג כישרון ייחודי ושאיפה ללא גבול להתפתח בחידושים, בעיבודים, ובנגינה כיפית. חזרתי וניגנתי. לא שבעתי.

Koan
Little Italy
Samarkand
(Yeah! (Horace Silver
(Hunt Music (Poem By Rumi
Dalb
Asfour
Nothing New Under The Sun
(Avinu Malkenu (Traditional
(Haperach Begani (Avihu Medina Mosh Ben Mosh

Guy Mintus Trio live at Jazz at Lincoln Center – Dalb

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן