גידי גוב צילום מרגלית חרסונסקי

איזה אחלה ערב

גידי גוב שירים מ״לילה גוב״

גידי גוב ואורחיו היכל התרבות ת"א
4/5

הערב נפתח ב"על קו הזינוק", אל  גידי גוב הצטרפו צעירי תל-אביב. הם יחברו אליו  גם על קו הסיום כעבור כשעתיים  ב"עוף גוזל", כדי לאפשר התמוגגות וריגושים  על אחד השירים הכי שחוקים במוסיקה הישראלית. אנחנו בהופעה השניה של "שירים מלילה גוב", זו שנולדה "לאור הביקוש". במלאת 25 לתוכנית שהועלתה  בערוץ 2 (*). במבט לאחור: גידי גוב לא היה עושה בחיים כמות כזו של דואטים ללא "לילה גוב". הוא יצר בתוכנית רפרטואר קאברים  קליט, מחניף, שפגע פגיעה ישירה בלב הקונצנזוס. הוא הלך על איזון בין כל סוגי הזמרים, מערב ומזרח, רוק ועממי בקריצת העין ענקית לקהל, שהתחשבה קודם כל בלהיט הקליט.
חלק מהעיבודים הם שעשו  את ההבדל בין קאברים טובים לטובים יותר. זה גם מה שארע במופע בהיכל התרבות, ינואר 2019. התזמורים הם שהפכו את ההפקה לאטרקטיבית. פחות אטרקטיבי היה הרכב המשתתפים: לא הגיעו רבים מהזמרים, שעשו אז דואטים עם גוב, ביניהם שלמה ארצי, יהודית רביץ, שלומי שבת, יהודה פוליקר, אהוד בנאי, ארקדי דוכין, ירמי קפלן, דני בסן ועוד. אפילו יוני רכטר, מי שכתב ועיבד לגוב חלק לא קטן משיריו – לא היה ברשימת המשתתפים. נו טוב, תעשיית ההופעות בישראל מבוססת על "חגיגות" במלאת כך וכך שנים ל… הקהל לא ממש עסוק בבדיקות והשוואות. העיקר שיש תאריך ושם טוב והרבה שירים לשירה בציבור.
יש הסבורים שערבים מהסוג הזה מהווים איזושהי סטגנציה. מצד שני – התרפקות על הישן היא הלחם והחמאה של עסקי המוסיקה. אתה נכנע לה ללא תנאי. הביקוש לערב – מובן. פגיעה ישירה בבטן הרכה של אוהבי השירים הישנים והטובים עם קורטוב של נוסטלגיה מתובל בצחוקים ובבידור. מתאים לערב עם  גידי גוב. הוא  נשאר במקום שאני אוהב לשמוע אותו, נותן לפעמים תחושה של איש בנעלי בית, שעזב את הטלוויזיה בסלון, והגיע לשעה וחצי להעביר ערב של "הרצינות היא ממני והלאה", עם המון קטעים של הפרעות קשב, הצחקות בראש כמו מבולבל, בטייק-איט-איזי, בבריטון הצרדרד, שמעניק לשירים צבע, שבלעדיו הם היו נשמעים לגמרי אחרת.
לאה שבת היתה מצוינת ב"הימים הארוכים העצובים", השמש האירה על אריאל זילבר ב"שמש שמש". הוא השאיר את "אני שוכב לי על הגב" לגידי, מאר כהן ואולארצ'יק, שעשו מזה סווינג יוצא מהכלל, אלי לוזון שר "את לי לילה" בכל טווח קולו ועומק נשמתו והצטרף כמובן לחגיגת להיטו הגדול "איזו מדינה" עם גידי וקושניר. לקראת סיום – התרפקות על "אחלה עולם" עם מאור כהן הנפלא. וגם: הוידיאו שהקרין  דמויות של גידי מהימים ההם, מפספוסים + מערכון הזקנים עם קושניר ומושונוב שעודכן לכבוד התוכנית, הפכו למעשה לערב הצדעה  לגידי גוב ושות' של שנות התשעים. היה אחלה ערב, נחמד נעים ומחניף. ראיתי קהל יוצא עם חיוך על הפנים. זו ביקורת? – מדויקת.

**** ב-8 בנובמבר 1993, 4 ימים לאחר שעלה ערוץ 2 לאוויר, שודרה לראשונה בטלעד התכנית "לילה גוב". עברו עליה  5 עונות רצופות עד 1998,  והיא חזרה לעונה נוספת ב- 2002. לצד שלל הדמויות, המערכונים והפינות שהיא הביאה לעולם, מעל מ 150 שירים חודשו במסגרת  התוכנית, רובם  דואטים בגרסאות כיסוי לשירים ישנים וחדשים, שזכו לעיבודים מיוחדים של מיטב המוזיקאים (אלון אולארצ'יק, עדי רנרט, רמי קלינשטיין, יזהר אשדות, אילן מוכיח, שם-טוב לוי ועוד ועוד) ואשר הונצחו בחמישה דיסקים.

שירים: על קו הזינוק – גידי וצעירי ת"א, רוח סתיו – אלון אולארצ'יק וגידי, כולם יודעים – אולארצ'יק, לאה שבת וגידי, הימים הארוכים העצובים – לאה שבת וגידי, צ'או צ'או במבינה – גידי, ואיך שלא – אריאל זילבר, מוני מושונוב וגידי, בטי בם – גידי ואריאל זילבר, שמש – גידי ואריאל זילבר, והגשם יבוא – גידי ומיקה קרני, בגלל הרוח – גידי, מיקה קרני ורמי קלינשטיין, אהבה ראשונה – גידי ורמי קלינשטיין, כמו גלגל – גידי, דנה ברגר ורמי קלינשטיין, העץ הוא גבוה – גידי ודנה ברגר, פנים מול פנים – גידי וקרני פוסטל, את לי לילה – גידי ואלי לוזון, אם רק תבואי בחמש – גידי לבד, ליל אמש – גידי ואולארצ'יק, אני שוכב לי על הגב – גידי מאור כהן ואולארצ'יק, הכל בגלל האהבה – גידי ומאור כהן, לילה – גידי, מוני מושונוב ורמי קלינשטין, אחד גבוה ושניים קטנים, גדי מוני מושונוב וקושניר, איזו מדינה – גידי אלי לוזון וקושניר הדרן: מערכון זקנים, מה הוא עושה לה – גידי, מוני מושונוב וקושניר, אחלה עולם – גידי ומאור כהן, עוף גוזל – גידי וצעירי תל אביב

הופעה נוספת: 31.5 היכל התרבות ת"א שעה 14

צילום: מרגלית חרסונסקי

"רוח סתיו"  עם אלון אולארצ'יק

"הימים הארוכים והעצובים" עם לא שבת

"שמש שמש" עם אריאל זילבר

"פנים אל מול פנים" עם קרני פוסטל

"אני שוכב לי על הגב" עם מאור כהן ואולארצ'יק

"אחלה עולם"  עם מאור כהן

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן