2.0 Janis Ian The Essaential

The Essential 2.0

ג'ניס איאן

אן.אם.סי
4.5/5

בינואר 2012 שמעתי אותה ברידינג 3 בנמל ת"א. הגעתי גם כצלם. היא גירשה אותי כמו פפרצ'י שמתגנב לצלם אותה. האמת היא שהגעתי כדי לזכור לג'ניס איאן חסד נעורים. הצילום הדהים אותי. זו הנערה התמימה מהשבעים? אבל אם עצמת עיניים, יכולת ללעוג לזמן. גם 32 השירים שהיא ליקטה ואספה לשני דיסקים מדלגים על פני מחסום הזמן (40 שנה), מחזירים לזמרת-יוצרת. זה לא רק "סטארס",  "ג'סי" שאומרים כמעט הכל על רגישותה של יוצרת, סינגר סונגרייטרית, ילידת ניו-יורק, שנעלמה  במהלך עשרים השנים האחרונות. שני שירים שהם רגישות יוצאת דופן. ג'ניס איאן "חטאה"  בכתיבת שירי מחאה חברתיים (Society's child) שפותח את האוסף . לזה אין זכר כאן. לעומת זאת מקבלים את כל הרגישים הזכורים לטוב מהשבעים – At seventeen. וגם Love is blind – האמוציונאלי להפליא.
זהו קול הנעורים המלאכי שלהכשהיא מהרהרת בשיר Hair Of Spun Gold באישה צעירה לאחר שנולד ילדה. זה שיר משובח להפליא, "ועכשיו אני 21 / מרגישה שהחיים שלי נגמרים והולכים" שרה איאן.
הגירסה בכריכה רכה של איאן של “Society’s Child” מתעדת את הסיפור שמאחורי כתיבתם של רבים מהשירים. השיר היהה ברשימה השחורה של תחנות רדיו רבות בסוף השישים בגלל הנושא הבין גזעי שהוא העלה. את השיר שזכה בגראמי ב-2001 בהיכל התהילה של הרוק האמריקני, הקליטה ג'ניס כשהיתה בת 15. "אלוהים והאף-בי-איי" מתבסס על הניסיון של איאן ובני משפחתה שהיו במעקב בגלל הנטיות השמאליות של הוריה. "כוכבים" היא בלדה המושרת כמעט בלחש עם עבודת גיטרה עדינה. ב"ג'סי", איאן מפגינה איפוק קולי מיוחד לצד יכולת להביע את האמת הרגשית שלה. ב"גיל 17" היא מביעה את הניכור של "ברווזון מכוער כמוני". השיר "הידיים שלו" מתאר את חוויה אמיתית של איאן של התעללות: "הידיים שלו מעולם לא השאירו סימנים על הפנים שלי".
מוסיקה מגעת, נוגעת, ביצועים שאינם נוטפים רגש, אבל עוצרים במאופקותם חוויות רגשיות אותנטיות, שירים שקטים, מנוגנים אקוסטי. מגיעים מסיפורים אישיים דוברי אמת. פולק-רוק עם נגיעות בלוז מהסוג הנקי. מהסוג  של ג'ון באאז, ג'ודי קולינס וג'וני מיטשל. 

Disc 1:Society's Child, Hair of Spun Gold, Stars, Dance With Me, Jesse, At Seventeen, From Me to You, Love Is Blind, Will You Dance?, Maria, The Other Side of the Sun, Don't Leave Tonight, Jenny (Iowa Sunrise), Through the Years, Tattoo, His Hands, Fly Too High
Disc 2: On the Other Side, God & the FBI, When Angels Cry, Memphis (With Willie Nelson), Days Like These, Honor Them All, Silly Habits, My Tennessee Hills (With Dolly Parton), Marching On Glasgow,  Danger Danger, My Autobiography, The Tiny Mouse, Married in London, Searching for America, Joy

קטעים מההופעה של ג'ניס איאן ברידינג 3 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן