ג'ף באקלי - You and I

You and I

ג'ף באקלי

אן.אם.סי
4/5

 ג'ף באקלי הפך דמות של קדוש מעונה במוסיקה במיוחד אחרי מותו הטראגי ב-1997 בגיל צעיר (30) בתאונה, שלוש שנים אחרי שהוציא את אלבום המופת Grace. כל הקלטה ישנה שלו שמתגלה  מעוררת סקרנות. הגרסה האלמותית שלו ל"הללויה" של לאונרד כהן ממשיכה לעשות גלים, ולבטח תקדם האוסף החדש, למרות שהיא אינה נכללת בו. הסינגר –סונגרייטר, שכמו הגיע משומקום בתחילת התשעים,  נכנס לפני 23 שנים בפעם הראשונה בחייו לאולפן הקלטות מקצועי ובמשך 3 ימים הקליט, כשהוא מלווה את עצמו בגיטרה בלבד, עשרה שירים – שמונה גרסאות כסוי ושני שירים מקוריים.
הקלטות אלו, הראשונות שהקליט ג'ף באקלי אי פעם, שהיו עד היום רק בגדר שמועה, התגלו לאחרונה בארכיון של חברת סוני. עשר ההקלטות כוללות ביו השאר את הבצוע המרטיט המוקלט הראשון לשיר "Grace", גרסה מסתורית לשיר שנולד בחלומו –  ,"Dream of You and I" וגרסאות כסוי לשני לשירים של בוב דילן,  ה-Smiths, לד זפלין, Sly & The Family Stone,  והשיר Calling You מתוך הסרט "קפה בגדד" ועוד.
השירים מציגים את טווח הטעמים ההטרוגני של באקלי בעל הקול המלאכי' שמגיע עד גרסת בלוז ארוכה של Poor Boy Long Way From Home. גרסה אמוציונאלית עוצמתית ל – Night Flight של לד זפלין. הזדהות רומנטית נוגעת עם שירי הסמיתס. ז גדולתו: הוא לקח שיר וטיפל בו בצורה הכי אינדיווידואלית, כאילו הוא בדמו.
גם בלי שההילה המיתולוגית של באקלי תהלך עליכם, גם אם אין כאן האיכויות הגבוהות של של האלבום  Grace, עדיין כדאי להקשיב להקלטות האלו. יש בהן ראשוניות החושפת קווי מתאר אותנטיים, את התום המלנכולי שלו במנעד תחושות של  ציפור נדירה הלומדת לעוף ברגעים הכי אינטימיים באולפן.

  1. Just Like A Woman Bob Dylan cover
  2. Everyday People Sly & The Family Stone cover
  3. Don’t Let The Sun Catch You Cryin’ First recorded by Louis Jordan
  4. Grace original
  5. Calling You Jevetta Steele cover
  6. Dream Of You And I original
  7. The Boy With The Thorn In His Side The Smiths cover
  8. Poor Boy Long Way From Home traditional blues song, Bukka White cover
  9. Night Flight Led Zeppelin cover
  10. I Know It's Over The Smiths Cover

וידיאו: I Know It's Over

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן