גרגורי פורטר - Nat King Cole & Me

Nat King Cole & Me

גרגורי פורטר

הליקון
4/5

השפעתו של נט קינג קול על חייו ועל המוזיקה של גרגורי פורטר אולטימטיבית, עמוקה מאוד, חלק מזיכרונות ילדותו המוקדמים ביותר. "הוא היה יחיד מסוגו. הוא השאיר מוסיקה נהדרת, עד שאינך יכול שלא להיות מושפע ממנה, מאותו גוון קולי יוצא הדופן, מהסגנון ומשלוות הנפש בההגשה", אומר עליו פורטר. "מבחינתי, זה רק טבעי שאני חוזר לשורשי ההשראה שלי, שמורכבים מאמא שלי, ממוסיקת גוספל ומנט קינג קול". פורטר הוא אחד מכוכבי הג'אז הגדולים ביותר של מוסיקת הג'אז בשנים האחרונות. הוא שר סטנדרטים, מתפרש על סגנונות ג'אז, מאלתר נהדר. האוסף זה של נט קינג קול הוא מהסוג שמוציאים לקראת חג המולד, קרוב יותר למוסיקה של מיקל בובלה. העיבודים של וינס מנדוזה לתזמורת בת 70 נגנים הולכים עקב הצד אגודל עם העיבודים שנט קינג קול אהב. מבחינה זו, האוסף הוא הומאג' של ממש.
מי שישאל – מה אני צריך את פורטר, כשאני יכול להאזין למקור עצמו (קול) בשירים כמו "מונה ליזה"  ו"נער הטבע"? – אין לי כמעט יכולת להעניק לו תשובה משכנעת. לגרגורי פורטר יש קול חם ונפלא, בכמה שירים הוא נשמע יותר כמו קורט אלינג או סמי דייוויס ג'וניור. צריך להודות: לקול המשי של נט קינג קול אין מתחרים, ועם זאת  יש כאן שירים אחדים שפשוט מצביעים על זמר מעולה בשיר כמו "L-O-V-E", שנשמע יותר מיוחד ומעניין מקול, כשהוא עוקב אחרי צליל הבס הגרובי וצליל החצוצרה. הביצוע של “The Christmas Song” פריך וחם. העיבוד התזמורתי ל – “Miss Otis Regrets” יפהפה, מזכיר בתחילתו סוג העיבודים של סרטי בונד.
. הביצוע שלו ל  – “When Love Was King” הוא עוד היילייט באלבום בעיבוד מורכב לכלי נשיפה, פסנתר ומיתרים, מעניק לנרטיב עוצמה דרמטית. I Wonder Who My Daddy Is הוא ביצוע עדין ומרגש ממש. בשיר נפלא כמו Smile  של צ'ארלי צ'פלין – החשש שגרסת גרגורי פורטר תישמע חיקוי של נט קינג קול -הופג, הגם שהשפעת קול על פורטר עליו – מוחלטת. פורטר אינו מנסה להישמע נט קינג קול, הוא מצליח בכל זאת לעשות כל שיר לשלו. נט קינג קול הוא נעליים גדולות למלא, כך שגרגורי פורטר בחר להמשיך בנעליו וללכת לצידו של קול. בטון הייחודי, בשירת הנשמה,  מצליח פורטר כדי להפיק צליל יוצא דופן בהפקת ויטאג' אותנטית, כאילו השיר יצא לפני שישים-שבעים שנה.   אז כן, נט קינג קול – אחד ויחיד, אבל גרגורי פורטר בהצדעה שלו – מציע אוסף של מוסיקה טובה שמצליחה לעמוד בפני עצמה. עבור אוהב מוסיקה של פעם וג'אז כמוני, אני אתמסר ככל הנראה לאלבום החדש של פורטר.

. Mona Lisa (Ray Evans/Jay Livingston)1

  1. (Smile (Charlie Chaplin/John Turner/Geoffrey Parsons
  2. (Nature Boy (Eden Ahbez
  3. (L-O-V-E (Milt Gabler/Bert Kaempfert
  4. (Quizas, Quizas, Quizas (Farres Osvaldo
  5. (Miss Otis Regrets (Cole Porter
  6. (Pick Yourself Up (Jerome Kern/ Dorothy Fields
  7. (When Love Was King (Gregory Porter
  8. (The Lonely One (Lenny Hambro/ Roberto Heller
  9. (Ballerina (Carl Sigman/ Bob Russell
  10. (I Wonder Who My Daddy Is (Gladys Shelley
  11. But Beautiful (Johnny Burke/Jimmy Van Heusen)
  12. Sweet Lorraine (Cliff Burwell/Mitchell Parish)
  13. For All We Know (J. Fred Coots/Sam M. Lewis)
  14. The Christmas Song (Mel Tormé/Robert Wells)

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן