גבריאל שרם

המתמודדים מאפילים על המנטורים

דה וויס 5 שלב הנוקאאוט

/5

המושג "נוקאאוט" אינו תואם את המעמד הזה. נוקאאוט שהושאל מתחום קרבות הזירה – הוא מצב שבו היריב אינו מסוגל לעמוד על רגליו, מתרחש בדרך כלל לאחר מכת אגרוף או בעיטה מכרעת שאחריה היריב אינו יכול להמשיך בקרב. בדה וויס 5 ממש לא היו קרבות מהסוג הזה. רובם הוכרעו כמו שאומרים – על הקשקש, בנקודות, כאשר השופטים מנטורים נלחמים בעצמם במי לבחור מהשניים המתמודדים. הבעיה היא שהשופטים בהכרעות הקריטיות הללו, אינם מגלים לצופים מה היו שיקוליהם לבחור זה על פני זה. גם המתמודים נשארים עם סימני שאלה.
הבעיה  בלטה בשלב הזה במיוחד בבחירות של עברי לידר. הוא העדיף את רוני מימון ששרה Crying For No Reason של קייטי בי על פני ניה גוריצקיה שנתנה ביצוע חיים בקאבר ל –  I'll Be There של חמישיית ג'קסון. מדוע העדיף את מימון על פני הצעירה הכשרונית המבטיחה? – פתרונים לעברי. גם בהתמודדות בין ליאם בניסטי ששרה  Because Of You של קלי קלרקסון נגד פז חנם שביצעה קאבר ל –  Reckoning Song של אסף אבידן העדיף לידר את הפחות טובה בשלב הזה – בניסטי. גם לידר ידע שהבצוע שלה היה פחות טוב מזה של חנם ובכ"ז העדיף אותה. למה? – ככה.
זה קרה גם בהתמודדות בין אפק לאמור ששר "שתישרף האהבה" המוכר מאיתי לוי מול נעמי גלעדי שביצעה קאבר ל – Too Good At Goodbyes של סם סמית'. עברי העדיף את לאמור הלא מיוחד על פני נעמי גלעדי המצויינת/ מעניינת בתואנה שיש לו יותר מה לעשות איתו. לא בטוח שאני מבין את היומרה הזו. אנחנו בדה-וויס בשלבים מתקדמים, והקרב הוא כבר על הביצוע/ קול  הטוב ביותר, לא על עיצוב וקידום בעלי פוטנציאל.
זה גם שלב שהרמה הגבוהה של הביצועים לא ראויה לרמת שיפוט בינונית ונמוכה כמו שנחשפת בדה וויס 5. כמעט בשום התמודדות אין ניתוח מקצועי של ההחלטות. נסרין קדרי מרבה ב"אמאל'ה", "מדהים" ו"מושלם", "אני הרוסה", "מה אני עושה?!" ו"קיבינמט" ובסצנות של כמה-קשה-לי-להחליט ואין לה מעבר לזה מה להגיד.  שלומי שבת ויובל דיין מנסים לשווא להיות ראש אחד. למה הם העדיפו את מיה  כהן, ששרה "אני גיטרה" על פני שירה זלוף, שהעניקה אינטרפרטציה מופלאה ל "אף אחת" (צרויה להב/ שמוליק נויפלד), המוכר ממירי מסיקה. לא קיבלנו שום נימוקים, וטוב שנסרין עשתה לה סייב.
גם המנטורים האחרים אינם טורחים לנמק החלטות, גם לא לומר מילה או שתיים על עצם הקאבר מול הביצוע המקורי, והצופה נשאר נבער מדעת שלא לדבר על חסר תובנות חכמות. יובל דיין מדברת הרבה על "לב" ו"איך עשינו זאת לעצמנו" כשמדובר בציוות שני זמרים טובים, ואילו דורון מדלי מסתובב סביב סביב מאושר מעצמו (פעם הוא מהאירוויזיון, פעם הוא "ספרדי"), מביא דוגמאות הזויות כשהוא רוצה להאיר משהו על מבצע (יעל לאור שחר שמעה את השם ליידי גאגא אחרי הביצוע של Must Have Been Love)  וכמעט מעולם אינו מנתח לגופו של ענין. מדלי מקדש את אלמנט הבידור, כאילו התחרות הזו נועדה רק לכייף ולמצב רוח טוב,  וכשהוא מנסה לייעץ למשל בתחרות בין גבריאל שרם וברק שי – הוא אינו אומר דבר, רק מעלה גירה. התוצאה בגדול: אם מדברים על "נוקאאוט" – המתמודדים בשלב הזה נתנו מכה רצינית  לשופטים, שמחווירים לעומתם.

30.7

דניאל ג'מאל – "יש ימים" נגד אלמור אשכנזי- אללה מעק". נסרין קדרי בחרה בדניאל.
ניה גורצקיה – I'll Be There נגד רוני מימון – Crying For No Reason. עברי לידר בחר ברוני מימון.
סמא שופאני – "חבייתק" נגד עומר אבו – "צליל מכוון". שלומי ויובל בחרו  בסמא.
ליאם בניסטי – Because Of You נגד פז חנם Reckoning Song עברי בחר להמשיך עם בניסטי.
ספיר אמינוב – "ארים ראשי" נגד אסף כהן – "אם זאת מלחמה" שלומי ויובל בחרי בספיר ועברי לחץ סייב לאסף כהן.
אוהד יהודאי – "שני משוגעים" נגד דוראל נפש – "בראשית" מדלי בחר ביהודאי.
שרון דדוש – "חוזרת אליך" נגד בת אל – "סוס עץ" נגד עינב נוה – "בגידה" (תלת -קרב) נסרין ממשיכה עם בת אל ושרון.

1.8
מיה כהן – "אני גיטרה" נגד שירה זלוף – "אף אחת". שלומי ויובל בחרו במיה כהן. נסרין לחצה סייב לזלוף.
עמית שאולי – Russian Roulette נגד בר ואדר – "ילדות והעיר הגדולה" עברי ממשיך עם עמית שאולי.
סשה גליצ'נקו – Havana נגד שים לופז Shotgun דורון מדלי ממשיך עם לופז.
אופק נחמן – "בסוף הכל חולף" נגד דניאל חיים – Hey שלומי ויובל בחרו בנחמן.
אופיר עטר – De La Isla Camron נגד בניה שאנני – "אביא לך". מדלי בחר בעטר.
אפק לאמור – "שתישרף האהבה" נגד נעמי גלעדי Too Good At Goodbyes עברי בחר בלאמור.
יעל לאור שחר Must Have Been Love נגד אלעד אהרון – "שאריות מעצמי". מדלי בחר להמשיך עם יעל. שלומי ויובל לחצו סייב לאהרון.
ברק שי – "זה מסוכן" נגד גבריאל שרם – "יצאנו אט. נסרין בחרה להמשיך עם שרם.

הנוק אאוט של סמא שופאני ועומר אבו – "חבייתק" / "צליל מכוון"

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן