עיון ביקורת

אתי ביטון , דינרו (מילים :אתי ביטון, אורן איתן לחן: אורן איתן עיבוד הפקה מוסיקלית מיקס ומסטרינג: אורן איתן, אוקטובר 2019)

מוסיקה ישראלית, סינגלים חדשים, שירים חדשים

הגוף שלה  ברטט. אולי עדיף שתעביר לשקט. הראש שלה מסוחרר מכסף. רוצה לחיות במוגזם. עדיף במזומן. לא יודע אם אתי ביטון מזדהה עם מושא השיר שלה. המוסיקה לוקחת אותה לאזורי הלטינו דאנס הקלילים והקליטים. האם ביטון מנסה לתאר דמות אותנטית, אולי אף להאיר תופעה של דור בנות חומרניות וחלולות שהראש שלהן נמצא בין הדינרו לרחבות ולמיטה? נראה שהיא לא חשבה באוריינטציה הזו. הקליפ המצורף הורס כל תובנה. הוא מכוון למקומות שבין אלכוהול לשולחנות הפוכים. דינרו שמינרו.
|בואו ניתן לאתי ביטון קרדיט.  קולה הגבוה סוחב עליו את ההפקה האלקטרונית המשומנת. המנגינה והקצב משדרגים לה את ההצגה.  הביטים אינה משאירים מקום לתיחכום. הם מתעלים את ביטון והשיר לרשימות הסטרימינג המבוקשות. עִנְטוּזים באים בחשבון. עומק? הצחקתם. נענועי עכוז הם חלק מהסיפור (ראו קליפ), ג’ינס קרוע וחזה רוטט. איך שרה ביטון: “איך אני נותנת/ לקצב להפנט את / הראש שלי מלא במזומנים”. אפשר להמשיך באותו קצב כל הדרך אל הבנק.

שתי דקות למטה/ תופרת את הלוק/ עם נגיעות של קלאסה/ צמוד צמוד צמוד
שמלה של דונטלה/ ומינוס בחשבון/ אין פה היגיון/ חיים באלפיון/ אלכוהול מוכן
לא סופרים ת’זמן/ כבר פותחים שולחן/ לא זזים מכאן
כולם רוצים דינרו/ זה מסובב את העולם/ כולם רוצים דינרו
לחיות גבוה במוגזם/ כולם רוצים דינרו
שיפתח כבר המזל/ כי הזמן עובר מהר/ על החיים לא נוותר
דינרו דינרו…
איך אני נותנת/ לקצב להפנט את / הראש שלי מלא במזומנים
כשאני נפתחת/ הרחבה רותחת
הוא איתי הוא איתה/ עד המיטה
תיקי תיקי תיקי תיקי וואי וואי וואי וואי/ תיקי תיקי תיקי וואי וואי
הגוף שלי על רטט/ חיה לי בסרט/ איך הוא עושה לי תיניני ניי ניי

דירוג:
שתף דף זהBookmark and Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


6 + = 9