דני סנדרסון צילום מרגלית חרסונסקי

חברים שרים סנדרסון

דני סנדרסון

חוגג 50 שנות קריירה
4/5

כבר עברו 50 שנה? בן כמה היה דני סנדרסון כשהתחיל? אבל מי אנחנו שנתווכח. אמרו 50, אז 50. אמרו חגיגה בצהרי שישי – אז הגענו להשתתף. פרט לסרטון "דני 1963", שפתח את המפגש, בו נראה סנדרסון שר בבר-מצווה  And I Love Her של הביטלס, ממש לא חשנו, שכבר עברו על דני חמישים שנות קריירה. הכל כאילו קרה תמול-שלשום. אולי סוג של הכחשה אישית. מצד שני, יש תאריכים. הכל רשום. חתן הערב אינו מכחיש ואינו מתכחש. יש סיבה למסיבה.
הייתה מסיבה שהשיבה רוח נעורים במפרשיו, שמעולם לא הורדו. לפי הרשימה המוקדמת, כל מי שהוזמנו הגיעו וגם שרו. בשלב מסוים של האירוע, גם הקהל הבין שמסיבות כאלו אי אפשר לחגוג בישיבה נוחה בכסאות ההיכל, וב"הגלשן", גם הסדרנים הבינו את מה שהקהל הבין. ההתרגשות אחזה בו עוד לפני כן, כשגורי אלפי, רועי בר נתן וטלי אורן הצטרפו ל"רוני" לזכר ימי "גזוז" המופלאים. הם היו יכולים להיות יותר מופלאים נוסטלגית, אילו לבמה היו עולים גידי גוב ומזי כהן.
היו אלה צהרי שישי של נוסטלגיה מלבבת. סולידריות עם ענק מוסיקה מקומי (לא בגובה), שהביאה לבמה ענקי מוסיקה, כמו ברי סחרוף, הדג נחש ואברהם טל. מצד שני כל חברי כוורת דפקו נפקדות. אישית, ההתרפקות הייתה יכולה להיות אותנטית יותר, אילו  לפחות חלקם (אולארצ'יק, שמיר, גוב) היו מתייצבים. יכול להיות שדני לא רצה בטררם גדול כל כך. עוד היו מכריזים על איחוד מחדש של כוורת, מופעי פארק וכל זה. בקהל שמעתי ילדים מדקלמים את האינטונציה של מאיר פניגשטיין.
מהדור שלא היה שם כשזה קרה, הגיעו פליטי תכניות הכוכבים הנולדים עידן עמדי ששר יפה "ילד מזדקן" ו"שיר רועים" עם נגיעה אוריינטאלית בעוד, ויובל דיין המופלאה, שהצטרפה ב"לא יפריד דבר" וב"זה הכל בשבילך" (השיר על דון קישוט). רועי בר נתן וגיא מזיג עשו פאזל וירטואוזי משירי סנדרסון במחרוזת קטעונים צפופה מלהיבה.
סנדרסון הכין כמה בדיחות כדי שלא נשכח את מהות "החבילה השלמה" שלו ("לקח לי 50 שנה להגיע למעמד הזה בהיכל התרבות, ולא פחות זמן למצוא חניה ליד היכל התרבות"), בגדול מ"שיר מלחים" שדני ביצע עם ההרכב שלו, יצאנו למשוט על פני מצעד שיריו,  מסלול כוורת-דודה-גזוז- אלבומי סולו, שהלך והתחמם החל מ"התמנון האיטר" האינסטרומנטאלי והמונומנטאלי במפגש גיטרות נדיר של סנדרסון את סחרוף, והגיע לשיאו ב"רוני" עם גורי אלפי, רועי בר נתן וטלי אורן שהתענגו על שיריו, ולקראת סיום – "אצל הדודה והדוד", שהתרומם בזכות הדג נחש, שעשו גם את "יו יה" עם ברי סחרוף וכמובן, איך אפשר בלי – "המגפיים של ברוך" – עדיין במצב מעולה, אם בוחנים את תגובות הקהל. גם דני סנדרסון, למרות החמישים שנה – שיחק אותה צעיר, רענן ומקצוען.

שירים: דני 1963 (סרטון), שיר מלחים, ערב אבוד, היא כל כך יפה – אברהם טל, בדיעבד – ברי סחרוף, התמנון האיטר – עם ברי סחרוף, מילים יפות – גורי אלפי, רועי בר נתן טלי אורן, תשע בכיכר – גורי אלפי, רועי בר נתן טלי אורן, לכבוד הקיץ – גורי אלפי, רועי בר נתן טלי אורן, לא יפריד דבר – יובל דיין, קוזה נוסטרה, חללית – אורית שלום, ילד מזדקן – עידן עמדי, מעל המצופה, מה הדאווין שלך – הדג נחש, שיר המכולת, שיר רועים – עידן עמדי, מחרוזת סנדרסון – רועי בר נתן וגיא מזיג, חתונה, בשדה ירוק – אברהם טל, אתה לבד – ברי סחרוף, רוני – גורי אלפי, רועי בר נתן טלי אורן, גלשן, אצל הדודה והדוד – הדג נחש, נתתי לה חיי, לידיה הלוהטית – כפיר בין ליש, אלף כבאים – גורי אלפי, רועי בר נתן טלי אורן, יו יה – הדג נחש וברי סחרוף, המגפיים של ברוך, נחמד – כולם.

להקה:  כפיר בן ליש – שירה וגיטרה, הילי בוימל – שירה וגיטרה, עידו זלזניק – שירה וקלידים, מיקי ורשאי – שירה ובס,אמיר ברסלר– תופים, אורית שלום – שירה והקשה
צילום: מרגלית חרסונסקי 

זה הכל בשבילך – עם יובל דיין 

ילד מזדקן – עם עידן עמדי

רוני עם גורי אלפי, רועי בר נתן וטלי אורן

הגלשן 

אצל הדודה והדוד עם הדג נחש

נתתי לה חיי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן