עיון ביקורת

Renaissance רנסנס, ההופעה (אמפי וואהל ת"א, אפריל 2015)

מוסיקה הופעות, מוסיקה רוק אלטרנטיבי

אחרי ההדרן הארוך של  Ashes Are Burning, כשאנני האסלם וחבורתה עזבו את במה, המשיך הקהל במחיאות כפיים בדרישה להדרן נוסף. האם להקת “רנסנס” תחרוג מרשימת השירים המתוכננת שלה? ג’סטה לקהל הישראלי? נדמה לי שזו הייתה האכזבה היחידה של הקהל בערב הזה: הכרוז הודה לקהל. רנסנס לא תחזור לשיר נוסף. תמתינו להופעה הבאה שלה בישראל, אם תהיה כזו.
לפי תגובת הקהל – היא חייבת להתקיים. מי הם המעריצים הנלהבים האלה של להקת רנסנס, שבטח יקנו כרטיסים לעוד הופעה שלה? אחרי הכל מדובר בלהקה שרחוקה מלהיות רנסנס המקורית. רק אנני האסלם נשארה מההרכב המיתולוגי. והנה, ממש כאן, מגלים ריכוז של פריקים, ששמרו אמונים לסגנון ולהרכב השאפתני שמיזג רוק, פולק וצורות של מוסיקה קלאסית.
“רנסנס” מהדורת 2015 חזרה מרחק ארבעים ושש שנים מאז הקמתה לנסות להחיות את ימיה כקדם, כלומר את הצליל המיוחד שהשאיר אותה בחיים מאז נכנסה למשבצת הרוק הפרוגרסיבי.
שלפתי את הלייב שלהם מהקארנגי הול 1975, אלבום ויניל שנשמר אצלי כמעט חדש. הלהקה הייתה אז בשיאה למרות הבומים העל קוליים של הפאנק והדיסקו.  זה היה אחד הקונצרטים הנועזים והמיוחדים של רוק פרוגרסיבי שנערך בעקבות Scheherazade and Other Stories, שהביקורת ברובה רואה אותו כאלבומה הטוב ביותר של הלהקה.
הבשורה: ההרכב הזה עם הקלידן המופלא רייב תסאר הצליח להחזיר את רנסנס ההיא לחיים עם כל המורכבות – במבנים ובעיבודים המוסיקליים המיוחדים, באינטרקציה של הנגנים עם הזמרת, בשילוב של ישן וחדש בקטעים כ – Grandine Il Vento  וב – Symphony of Light, העוסק בחייו של ליאונרדו דה וינצ’י.  גם “The Mystic and the Muse” תואם במבנה ובמרקם את הקונספט המוסיקלי המוקדם של הלהקה.
הלהקה מתבססת על שתי מערכות קלידים כדי להשיג את האפקט הצלילי הרב שכבתי. מול תסאר ניגן הקלידן המצוין טום בריסין. במרכז הבמה היא קיבלה גיבוי טוב של הגיטריסט האקוסטי מארק למברט. ומאחור – המתופף הנפלא פרנק פאגאנו. 
במרכז – האטרקציה כתמיד, הסולנית בעלת חמש האוקטבות אנני האסלם. הופתעתי עוד יותר מציפיותי מיכולותיה. היא במיטבה בגיל 67. מנצלת מצוין את כל טווח המנעד. השירה שלה, כך מספרים, מגיעה ממקומות שמתחת למיתרים, מהסרעפת. החיסרון הגדול: מייקל דאנפורד, היוצר של מוסיקת רנסנס, שנפטר ב- 2012 משבץ מוחי. האסלם ודאנפור התאחדו מחדש ב-2009, לקונצרט מיוחד לרגל 40 שנה ללהקה.  הגלגול החדש של רנסנס התקבל בהתלהבות כזו, שהאסלם החליטה להמשיך, למרות שהיא עצמה סבלה מפריצת דיסק.
אמרנו חיסרון? אז נכון עוד חבר חשוב מההרכב המקורי היה מעניק לרנסנס 2015 דרגת אמינות גבוהה יותר. מצד שני: הצליל של הלייב נאמן לאלבומים המקוריים גם בהרכב המחודש, ביניהם שני אלבומי המופת Turn Of The Cards ו – Scheherazade and Other Stories וגם החדש Symphony of Light. הלהיט היחיד של הלהקה – Northern Lights נשמע כיום כקטע החלש של החבורה, שהיא ככל הנראה מחויבת לו משום שהוא להיט.
תמצית ארבעים ושש שנות רנסנס (מאז הוקמה ב-1969) וחמישה עשר אלבומים הגיעו לאמפי וואהל. רנסנס  2015  אינה להקה של להיטים. היא עדיין רנסנס של מבנים בלתי שגרתיים בחיבור לזמרת אחת ויחידה, והיא ראויה לסטנדינג אוביישן הארוכים לה זכתה בסוף הערב.

שירים

Prologue 

Carpet of the Sun 

Ocean Gypsy 

Running Hard 

Grandine Il Vento 

Symphony of Light 

Northern Lights 

The Mystic and the Muse 

Mother Russia 

Encore:

Ashes Are Burning 

חברי ההרכב: 

Annie Haslam – Lead Vocalist
Rave Tesar – Keyboards  
Leo Taversa-  Bass & vocals   

Tom Brislin – Keyboards & vocal
Mark Lambert Guitars Vocalss


Frank Pagano – Drums, percussion & vocals

 צילום: מרגלית חרסונסקי

וידיאו 1: Mother Russia

Renaissance Iive In Tel Aviv 2015
גלריה
דירוג:
וידיאו:
Ocean Gypsy, Running Hard
שתף דף זהBookmark and Share

One thought on “ההופעה

  1. פינגבאק: ההופעה - וידיאו - יוסמיוסיק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


4 + 6 =