השדוז

הצדעה להנק מרווין והשדוז

!Twang

אמנים שונים
4.5/5

ב-2020 ימלאו 60 שנה לשדוז (The Shadows) – להקת הרוק האינסטרומנטלית הבריטית המצליחה בכל הזמנים. רשימת הקטעים שרשומים על שמם מלהיבה. מ – FBI דרך Apache ועד Midnight ו – Atlantis. השדוז הם ללא ספק חלק חשוב בהסטוריה של הפופ הבריטי. 20 להיטי הזהב שלהם הוא אחד האלבומים הנמכרים ביותר בבריטניה. היום מוציאים את המוסיקה של הלהקה בצורת שיעורי גיטרה ב-DVD, המלמדים איך אתה (הגיטריסט) יכול להישמע. ג'ון לנון אמר עליהם בזמנו, כי זה אחד ההרכבים הבריטיים ששווה היה להאזין להם לפני שהביטלס פרצו. את אלבום הקאברים לשדוז Twang – אני מוציא מדי פעם ממדף האלבומים שאני ממשיך להתענג עליהם.
השדוז (תאריך לידה: 1960) עם הנק מרווין וברוס וולש הציגו פורמט ראשוני של להקת רוק – גיטרה מובילה (Lead) גיטרת קצב (Rhythm) גיטרת בס ותופים. למוסיקה של ההרכב היה ביט מאוד קצבי שכונה rhythmic bite, "קצב נשיכתי", מגוון טונים שייחדו את הצליל והסגנון שלו שנקרא גם Surf Rock.
הנק מרווין (ה – Lead) זוהה בצליל נקי מאוד עם הדהוד מאוד מיוחד ווויברטו שיצר אפקט חלומי. השימוש שלו במה שנקרא "זרוע רטט", Tremelo Arm  הפך אותו לאחד הגיטריסטים המיוחדים והמשפיעים בסצנת הפופ. ההרכב זוהה גם כנגנים המלווים של הזמר קליף ריצ'ארד.
נחזור ל – Twang.
זה אוסף קאברים שמזכיר דור שלם של גיטריסטים ומוסיקאים שגדלו על המוסיקה של השדוזאריק קלפטון ופיט טאונסנד אינם נמצאים כאן, אבל בריאן מיי מקווין (FBI) טוני איומי מבלאק סאבת' (Wonderful Land) ריטשי בלקמור מדיפ פרפל (Apache) פיטר גרין מפליטווד מאק (Midnight) ומארק קנופלר מדייר סטרייטס (Atlantis) נמצאים גם נמצאים. המיוחד והמרגש בקאברים האלה – שהם מבוצעים ע"י טובי הגיטריסטים מז'אנרים שונים, ממטאל ועד פלמנקו, בעיבודים שמעניקים למוסיקה של השדוז ערכים מוספים. עדיין חייבים לחזור למקור האותנטי.

1. Apache – Ritchie Blackmore
  2. FBI – Brian May
  3. Wonderful Land – Tony Iommi
  4. The Savage – Steve Stevens
  5. The Rise And Fall Of Flingel Bunt – Hank Marvin
  6. Midnight – Peter Green
  7. Spring Is Nearly Here – Neil Young And Randy Bachman
  8. Atlantis – Mark Knopfler
  9. The Frightened City – Peter Frampton
  10. Dance On – Keith Urban & Stewart Copeland
  11. Stingray – Andy Summers

  12. The Stranger – Bela Fleck And The Flecktones

https://www.youtube.com/watch?v=0Zou2V-e0zo

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן