God Don't Never Change: The Songs Of Blind Willie Johnson

God Don't Never Change

בליינד וילי ג'ונסון

קמע
/5

מצדיעים לבליינד וילי ג'ונסון, אגדת הבלוז גוספל, שהקליט בסך הכל 30 שירים לאורך דרכו המוסיקלית הקצרה בין השנים 1927-1930. גיטריסט סלייד, שנפטר בגיל 48 בשלהי השפל הגדול בארה"ב. על העטיפה הןא נראה בדמות מצוירת, איש הבלוז הבודד,  שיושב בכיסא ומנגן אי שם באחת ממדינות הדרום.
מה מוביל ב-2016 להוציא אוסף גרסאות לשירים מלפני שמונים שנה? המיתולוגיה עושה את שלה, ובליינד וילי ג'ונסון הוא מהסוג שבונים עליהם מיתוסים. אמו מתה צעירה, סבתו גרמה לעיוורונו, הוא היה עני בצורה נואשת ושר ברחובות. ביתו נשרף, והוא חי כהומלס ברחובות ומת שם בגיל 48. ואחרי כל הצרות האלו הוא השאיר צוואה מוסיקלית נפלאה כמו השיר “Let Your Light Shine On Me” – שזוכה כאן לביצוע מעולה של מריה מקי, שיר של אמונה בטוב שאלוהים נתן. למרות הרע. זהו מוטו שקיים בגוספל הנוצרי שמחבר סבל, בדידות ומוות עם שמחה, טוב לב וחמלה.
האלבום ייחודי בזכות תמהיל של אינטרפרטציות בלעדיות לשירים – כל אחד וסגנונו. פולק, רוק, ריתם נ' בלוז: טום וייטס, לוסינדה ויליאמס (שני שירים כל אחד). קאובוי ג'אנקיז, שינייד או'קונור, ריקי לי ג'ונס, דרק טראקס וסוזן טדשי, בליינד בויז אופ אלבמה, לותר דיקנסון מריה מקי.
טום ווייטס, למשל, בחר לשיר "The Soul of a Man", שיר התוהה למה אנחנו קיימים כאן. ומלווה במעין הרמוניות ילדותיות, פסנתר טרקלין ומחיאות כפיים, שר וויטס את הגוספל במלודרמטיות מופגנת כאילו זה לחם חוקו.
שינייד או'קונור שרה "Trouble Will Soon Be Over", שיר מסוג שיר הדת המטיפים, שמסביר כיצד מאבקים בעולם הזה יהפכו לגאולה ולהצלה. היא שרה על המוות כשחרור טוב. הבלוז הטקססי של ג'ונסון מקבל אופי מערב אפריקאי.
“Dark Was The Night, Cold Was The Ground”, השיר האחרון באוסף, נוגן ע"י וילי ג'ונסון כקטע אינסטרומנטאלי – טהור ושמימי. ריקי לי ג'ונס לקחה את השיר לחלקה שלה, קול מיוסר של פגיעות נפשית.
אלבום שמוכיח, כי הבלוז הישן ושירי הגוספל של בליינד וילי ג'ונסון זורמים עדיין בעורקי המוסיקה האמריקנית המודרנית, וכדי לשמור על רוחו ולהשאירו בחיים – לא חייבים לבחור בנתיבים מיינסטרים מחניפים.

1) The Soul Of A Man – Tom Waits
2) It’s Nobody’s Fault But Mine –  Lucinda Williams
3) Keep Your Lamp Trimmed And Burning – Derek Trucks and Susan Tedeschi
4) Jesus Is Coming Soon Cowboy Junkies
5) Mother’s Children Have A Hard Time  The Blind Boys of Alabama
6) Trouble Will Soon Be Over  Sinéad O’Connor
7) Bye And Bye I’m Going To See The King –  Luther Dickinson featuring The Rising Star Fife & Drum Band
8) God Don’t Never Change Lucinda Williams
9) John The Revelator – Tom Waits
10) Let Your Light Shine On Me – Maria McKee
11) Dark Was The Night–Cold Was The Ground  – Rickie Lee Jones

 

   Lucinda Williams –  God Don't Never Change

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן