Duncan Laurence - Arcade

זמרי הבלדות שיתחרו בקובי מרימי

אירוויזיון 2019

מרץ 2019
/5

יורדים על קובי מרימי ו – Home, כאילו שהוא נבחרת ישראל כושלת, שתביא את ההפסד הבא. מה קרה? מישהו באמת חשב על זכיה שניה? על אירוויזיון נוסף בישראל? הלוקאל פטריוטיות הדביקה הופכת את מרימי למטרה, כאילו הוא אשם באיזשהו מחדל. אגב, אחרי ששמעתי את הבלדות שמתחרות בו, אני לא בטוח שהוא המשתתף הגרוע ביותר. לא מצאתי בין המתחרים שום בלדה שתיכנס להסטוריה של הפופ, ועם זאת נדמה לי שיש זוכה בתחרות. שנעבור על חלק מהן? בבקשה.

הולנד

Duncan Laurence – Arcade

Loving you is a losing game  שר דאנקן לורנס, בטון מלנכולי דרמטי, שאינו גולש לרגשנות מכוונת. תוסיפו הרמוניה שמימית מרשימה, קצב אלקטרוני שטוען במתח, עוצמה פנימית אותנטית, ותקבלו את השיר שכנראה יביא את האירוויזיון לאמסטרדם בשנה הבאה. הבלדה ההיפה של אירוויזיון 2019.

צרפת

Bilal Hassani – Roi

אחרי הרעש שהתקשורת עשתה על הזמר הצרפתי, אפשר לומר שאכן האטרקציה היא יותר הזמר מאשר השיר. בילאל הוא כוכב – אמיץ, רהוט, ייחודי, בעל מסר,  אבל ‘Roi’ לא ממציא שום גלגל חדש. זהו שיר סטנדרטי למדי, שבו בילאל מערב צרפתית ואנגלית – שעטנז שאני לא מחבב. גם המסר – פשטני. לבילאל יש פוטנציאל לייצר מוזיקה שמדברת ישירות לאלפי אנשים. השיר של האירוויזיון עדיין נמצא מדי באמצע הדרך.

https://youtu.be/tCJRigN2DmI

שבדיה

John Lundvik – Too Late For Love
"מאוחר מדי לאהבה" מכוון מטרה, קוקטייל של פאנק, נשמה ודיסקו. לג'ון לונדוויק יש הופעה טובה מוסיקלית וחזותית. הגם שאין כאן חדשנות מוסיקלית ללנדוויק יש את החבילה המלאה, והשיר ללא ספק מסתמן כאחד המועמדים להתחרות על המקומות הראשונים. גוון הנשמה (soul) של השיר בתופסת המקהלה באוריינטציה של גוספל מעניק לשיר הזה יתרון משמעותי. הפקת הוידיאו המגיעה מקדם אירוויזיון השבדי Melodifestivalen מעידה כמה השבדים מקצוענים. ציון: 8

קרואטיה

Roko Blažević  – The Dream

נורא. הזמר הקרואטי בלבוש כנפי מלאך לבנים משתפך בטונים צעקנים ומתבכיינים. אנכרוניזם מוסיקללי בהתגלמותו, מטרה לחיסול ממוקד של המבקרים. העובדה שהוא שר בשתי שפות נועצת את המסמר האחרון בארון קבורתו. ציון: 3

אסטוניה
Victore Crone – Storm

הזמר השבדי של אסטוניה די משמעמם במהלך הפתילה האקוסטי של השיר. המעבר לטונים גבוהים משנה את המצב מכל בחינה מוסיקלית. פתאום השיר הופך לבלדה קליטה, מתיידדת ואפילו בעלת פוטנציאל הצלחה לא מבוטל. (ציון: 7)

רוסיה
Sergey Lazarev – Scream

רוסיה מחזירה את סרגיי לזרב, אחד מכוכבי הפופ הגדולים ביותר שלה, אחרי שב-2016 הוא ייצג אותה עם השיר ב ‘You’re The Only One’ שהגיע למקום השלישי. לפי השיר המלודרמטי הזה, לזרב מגיע לתל אביב כדי לזכות. השיר נשמע מלודרמטי מדי, העיבוד הבומבסטיה ופך את השיר ל – dramatic power ballad, מהסוג שמזכיר במשהו את הדרמות הגדולות של מרדי מרקורי. המורכבות של השיר מייצרת נרטיב מוזיקלי חזק. פוטנציאל של אחד מחמשת המקומות הראשונים. (ציון: 8)

גאורגיה
Oto Nemsadze – Sul Tsin Iare

“Sul Tsin Iare” (לך קדימה) הוא בלדה רוק מוגשת עם באיזושהי וקפנות דרמטית שאינה מוסיפה לה נקודות. קולו של הזמר איכותי באוריינטציה של מסםר סיפורים. יש תחושה שהשיר מקרין רגש פטריוטי חזק בקריאה לסוף המלחמות והקונפליקטים. בתחרות כאירוויזיון – מלודרמה כזו ככל הנראה קוברת את השיר מבחינת סיכויים לטפס מעלה.

ליטא

Jurijus – Run With The Lions

שימו לב לקונטרה טנור של הזמר הליטאי. סוג של אטרקציה קולית, שתוסיף גוון לתחרות ממש כמו הקול העמוק של מרימי. מה שחסר בשיר הוא מלודיה מרתקת. נדמה לי שזה סוג השירי שגם אחרי האזנה רביעית אתה לא יכול לזמזם. שיר של קלישאות אירוויזיניות. ליטא חוזרת לדפוס הבינוניות שלה.

גרמניה

S!sters – Sister

לורה וקרלוטה לוקחות  חלק בקרב קולות מרשים. החזות שלהן חזקה, המנגינה – חזקה וגם הרעיון של השיר אינו חולף ליד האוזן ומתפוגג. רגע, רגע, מישהו דיבר על גרמניה כבעלת פוטנציאל זכיה?

הונגריה
Pápai Joci: Az én apám

מחסום שפה לא בהכרח חייב להיות בעיה באירוויזיון אבל – בהונגרית? הכל כאן נשמע נורא מיושן, הבמה ריקה (ללא רקדנים) והפוקוס הוא על הזמר ועל השירה שלו, וזה נראה דל, כשמדובר בתחרות כמו האירוויזיון. נכון שמדובר במקצוען, אבל בגדול נדמה שגם הונגריה לא בונה על השיר הזה.

ישראל
קובי מרימי – Home

הכותבים לקחו משימה: להתאים את השיר למידותיו של מרימי לא רק כזמר בעל קול מיוחד, אלא כמי שיודע איך להפוך טקסט לדרמה אישית.  קובי מרימי הוא מסוג הזמרים שכמעט כל ביצוע שלו היה מקנה לו מקום על במות המחזמרים בברודווי ובלונדון. הוא "לוחץ" כמו זמר אופרה, מלא בקישוטים קוליים, מחפש את  את הגדול מן החיים, והסכנה היא שהוא יגלש להתרגשות מופרזת שנוגעת בפתוס.
לזכותו של מרימי ייאמר: הביצוע של Home הוא הטוב ביותר מכל הביצועים ששמעתי ממנו במהלך "הכוכב הבא לאירוויזיון". הוא מצליח להכיל את הסיפור של השיר לעומקו, לחלק את האנרגיות הקוליות בהדרגה בלי ללחוץ מיד על דוושת הרגש. את המלודרמה הוא השאיר לסוף השיר, וזה נשמע אמין ואותנטי. ההפקה המוזיקלית  סיפקה לו מעטפת פונקציונאלית מהוקצעת, ליווי הפסנתר, תוספת הקולות המקהלתיים. קובי מרימי מצליח להביא את כישוריו הווקאליים לאינטרפרטציה אטרקטיבית, כשהאיפוק  בתחילת השיר הוא חלק חיוני  מהניואנסים  במעברים הקוליים. מבחינת השיר והביצוע – ייצוג מרשים לישראל באירוויזיון.  כל השאר (מיקום, זכיה)  – לא בידיו.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. אפשר לתרגם את השיר של מחמוד מאיטליה (אירוויזיו)?
    ולשים באתר את השיר של עדן חסון- אין יותר מועדונים?
    תודה רבה:)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן