23 צילום מרגלית חרסונסקי

עוד סיפור

יוני רכטר

הד-ארצי
5/5

יוני רכטר פותח בסמבה קלילה. "במקום כל זה". הטקסט של שלום ויינשטין, פנים חדשות ביצירה שלו (שבעיקרה מתבססת על שירים של עלי מוהר), אומר דברים פחות קלילים על התקהות הרגש. על הסתירות שבחיינו. רכטר בחר לחייך בשיר הזה, וזה יצא קליט ופריך.
גם ב"מחשבות על אהבה" שר רכטר על התקהות הרגשות. "זה שלא הצלחנו להבין את הכאב/זה רק בגלל שנעשינו אדישים" במקצב מיד-טמפו. הוא יוריד הילוך ב"הדרך אליה", שיר מינורי על סיום יחסים, כששום דבר כבר לא נשאר לרכך את הכאב. מעין בלוז.
רכטר כזמר עושה הרבה מאמצים כדי שהתחושה בפנים תעבור. וכשאריק או גידי אינם שרים את שיריו, הביצועים שלו הם לעיתים האלטרנטיבה המועדפת, אבל תמיד מרגש אותי לשמוע גם אותו, כי הוא מעביר הכי קרוב את תחושת היוצר.
רכטר חילק את האלבום למעין שלושה פרקים שכל אחד הוא אמירה על יחסים. הפרק השני "סדקים בחושך" המורכב מחמישה קטעים הוא היותר מגוון מוסיקלית וכולל אוברטורה סטייל אופרת פופ, תוספת של זמרות ואנסמבל קולי. הפרק הזה קוטע את רצף השירים בדיסק כדי לנסות משהו קצת אחרת, המורכב ממוסיקה ווקלית, פופ וג'אז.
רכטר הוא כור היתוך של השפעות, ועם זאת מלחין ייחודי שמביא את הניואנס לטקסט. בהרמוניה, באוריינטציה ג'אזית. בסגנונות פיוז'ן, סמבה, ג'אז  וגם באיצטלה  קלאסית.
לרכטר היה חשוב לדחוס לדיסק כמעט כל השפעה ואהבה מוסיקלית. למשל: את הטאץ' הרוק-ג'אזי של "סטילי דן" אני מזהה  ב"עוד סיפור". ומצד אחר "ארצה לומר" (על אהבה שלא ממש נגמרת) שיש בו התפתחות יפה מבלוז לצליל ביג באנד.
ויש לו פופ אלטרנטיווי מהסוג ששמענו בשנות השבעים בשיר "התחלה", מוסיקה ווקאלית בטעם קלאסי ב"פתאום". מצד אחר: בלדה רומנטית נפלאה "יש לך הכל" ששר ברגישות רומנטית נוגה ייחודית הסקסופוניסט אלי דג'יברי הנשמעת כסטנדרט ג'אז. הפינאלה מינורי מצמרר – "ולמות" (דגימת סאונד למטה) מאת אברהם חלפי ששימש לו השראה בעבר ב"עטור מצחך".
לפעמים יש הרגשה שרכטר "ניקה" מגירות והשתמש בדיסק כפלטפורמה לדחיסת כל אהבותיו, אבל למרות ה"זיגזגים" הסגנוניים, המסכת מוסיקלית מאוד מיוחדת ומראה שרכטר אינו קופא וממשיך לחפש, ומתוך החיפושים נוצרים מומנטים מוסיקליים חד-פעמיים.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן