יזהר אשדות

כפר צרפתי

יזהר אשדות

מילים: יהלי סובול לחן: יזהר אשדות ושלומי שבן הפקה מוסיקלית: יזהר אשדות ומשה לוי
4.5/5

טיול פסטורלי בכפר צרפתי בזמן שמטשטש את מה שארע בו (הסטוריה עקובת דם בעבר, ייצור יין בהווה) הוא רקע לחשבון נפש  על היחסים ביניהם. בעימות בין הזמן ההסטורי והזמן האישי – מה שטורד אותו הוא החלום שחלם עליה. השכחה היא טוטאלית: מה שקרה בחלום וגם מה שקרה לחלום. החלום שנעלם, החלום ושברו. הישמטות החלום מהזיכרון אינה מפריעה לו להפעיל שיקול רציונאלי של התגרות בזמן – "והזמן/ שהופך אוהבים לזרים/ ינסה לפתות אותנו, לא/ ניכנע לו אנחנו קרובים".
שת"פ בין יהלי סובול ליזהר אשדות שהלחין יחד עם שלומי שבן, יצר פשטות מוסיקלית יפה. אשדות מצליח לספר את הסיפור בחיבור אפקטיבי של מנגינה, קצב ועיבוד לפסנתר ולכלי מיתר. פעם קראנו לשירים המולחנים האלה – "שיר משוררים". הכפר הצרפתי של סובול מחזיר לימים שמלחינים הציבו לעצמם אתגרים לתרגם שירים שלא נכתבו להלחנה – למוסיקה. הפעם זהו מפגש של משורר שכתב שיר למלחין  מהמצוינים במוסיקה הישראלית, והתוצאה מיוחדת.

יזהר אשדות: ״בקיץ 2014, במהלך מבצע ׳צוק איתן׳, התיישבנו יהלי סובול ואני לכתוב אלבום. כן, כמו פעם, – תמלילן ומלחין.  החלטנו לקיים סדנה של שלושה שבועות באולפן שלי. יהלי חמוש בעטים ודפים ואני בגיטרה אקוסטית. באחד הערבים פגשתי את שלומי שבן וסיפרתי לו על הסדנה. הוא ביקש להצטרף לאחת הפגישות. כששלומי הגיע, הבתים של ׳כפר צרפתי׳ כבר היו כתובים ומולחנים ויחד איתו הלחנתי את הפזמון השל יהלי. מאז חלפו שני קיצים ושלושה חורפים בהם הופעתי הרבה וצללתי לעולם הכלים האלקטרוניים והסינטיסייזרים המודולריים. בשנה שעברה השלמתי את ׳את והגשם׳, ואט לאט החל תהליך של חזרה לשירים שכתבתי עם יהלי ובחירה של אלה שאני אוהב במיוחד. לאחרונה הצטרף אלי משה לוי כשותף להפקה המוזיקלית. השיר הראשון אותו קידמנו הוא ׳כפר צרפתי׳. שלומי שבן ניגן בפסנתר ושר קולות רקע, רע מוכיח תרם את התיפוף הייחודי שלו, שלומי אלון מהדג נחש ניגן בסקסופונים, ומאיה בלזיצמן וגלעד הילדסהיים בכלי מיתרים. הרבה נדיבות ונשמה יתרה קיימת בנגינה של החברים שניגנו בשיר הזה, אני שומע את זה בכל תו״.

זה כפר צרפתי/ הארץ רחוקה/ מותר להיות / מרוצים במידה/ סיכומי ביניים/ בשבילי היער
מה קרה בחלום/ שחלמתי עלייך?
זה עמק אכזרי/ היום עושים בו יין/ שמות על אבנים / חרוטים ליד המים/ יכולנו להיות
ואנחנו עדיין/ מה קרה בחלום/ שחלמתי עלייך?
והזמן/ שהופך אוהבים לזרים/ ינסה לפתות אותנו, לא/ ניכנע לו אנחנו קרובים.
ליד הבית / הגדר שבורה/ האור אפור / והעונה קצרה/ זה משהו באוויר / או משהו בעינייך
מה קרה בחלום / שחלמתי עלייך/ מה קרה לחלום / שחלמתי עלייך?

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן