ינון מועלם צילום מרגלית חרסונסקי

הבה נרגילה

ינון מועלם ואנסמבל ראסט

אולם ענבל נוה צדק
/5

"הבה נרגילה" שנוגן בסיום, משאיר אותך עם חיוך אופטימי לתפארת היחסים בין מוסיקה ישראלית ומזרחית במקצב 9/8, תרצו – בין המוסיקה הטורקית והמוסיקה המזרחית הישראלית. ינון מועלם, שהעלה לבימת ענבל ארבעה נגנים המהווים את "אנסמבל ראסט", הוא אזרח טורקי מאז 2002, שמגיע לישראל כאורח, הפעם להשקת ספרו החדש  – "עמוק בתוך כינור סדוק". בדרך לנוה צדק הוא קפץ עם משפחתו  לסיני. גם זו נקודה גיאוגרפית, שהוא לא יפסח עליה כדי למלא מצברים נפשיים. בטח עדיין שואלים ינון מי? ינון מועלם הוא מלחין ישראלי נפלא, איש הקשה ממדרגה ראשונה, צנוע ומיוחד. מאז 2002 עבר לאיסטנבול והצטרף לאיסטנבול סאזנדלרי, להקה  תורכית, אחת המובילות במוסיקה הטורקית.
מאז הוא מנהל דו שיח עם ישראל, ובין הופעה לפסטיבל, מוציא אלבומי פיוז'ן מצויינים. ב-2014 הוא הוציא עם אנסממבל ראסט את Funky Dervish. מוסיקת עולם באוריינטציה של פיוז'ן מודרני. "ראסט" הוא מקאם (סולם מוסיקלי) – למעשה נחשב אחד המקאמים החשובים במוסיקה הערבית והטורקית, סולם שמעורר תחושת אופטימיות, רוגע ושמחה.
בגדול – זוהי הרוח שנשבה-זרמה גם מההופעה באולם ענבל בסוזן דלל בהרכב שכלל את ינון על כלי הקשה ושירה, יניב רבה – עוד, יוגב לוי – חליל נאי, עידן ערמוני – גיטרה, יענקל'ה סגל – גיטרה בס. אורח מיוחד: איש ההקשה דורון רפאלי, שניגן בקחון מיוחד, שאחז בין רגליו. המפגש בין השניים נוצר על רקע דו שיח שפיתחו על בעיותיהם הבריאותיות, והתפתח לסיעור מוסיקלי במסגרת ההופעה עם ראסט. הקווינטט הוביל את "פזמון ליקינטון" מתוך הרפרטואר העברי הקלאסי למחוזותיו  האתניים הרחוקים, בשירתו הצנועה של ינון ובאלתור של נגן הנאיי, יוגב לוי, שבלט במגע מלודי ובאלתורים.
הנאיי הוא כלי נשיפה המהווה חלק מהתזמורת המזרחית הקלאסית. צלילו מרטיט את הלב ומלטף את הנשמה. הוא משתלב נפלא  במגעים אתניים עדינים בין סולמות מזרחיים לאוריינטציה ג'אזית. הפתיחות של ינון מועלם מכוונת את הנגנים למרקמים מוסיקליים עשירים, סלט נפלא של צלילים, שמתלכדים לתמונות נוף מקומיות וקוסמופוליטיות מתוך היצירה האישית והזיכרון המוסיקלי המסורתי. ינון ניווט את הערב מתוך צניעותו הטבעית, ברוח סולידית מאוד, לא רוח פרצים מזרחית מערבית, אלא דווקא זו שמגיעה במתינות רוגעת.

שירים: גמל כחול, האש והתמונה,קוזגונג'וק, תנשמי, על האטלס, יקינטון, סמעי ראסט, ככה זה, עמוק בתוך כינור סדוק, מינור, Heal, הבה נרגילה
נגנים: ינון מועלם: תופי מסגרת, ריק (תוף מרים ערבי) קחון, דרבוקה פקיסטנית, מצילות/ פעמונים, יניב רבה: עוד יענקל'ה סגל: גיטרה בס, עידן ערמוני: גיטרה, יוגב לוי: נאיי וחלילים אורח: דורון רפאלי – קחון ובונגוס.

צילומים: מרגלית חרסונסקי

גמל כחול

קוזגונג'וק

על האטלס

ככה זה

עמוק בתוך כינור סדוק

הבה נרגילה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן