ינון מועלם - Meeting Of Hearts

Meeting Of Hearts

ינון מועלם

Ahenk Muzic
4.5/5

אם עתיד האנושות היה נקבע לפי המהלכים של המוסיקאי ינון מועלם – היה שורר בעולם שלום קוסמי. Meeting Of Hearts אינו קלישאה. זהו אלבום של יוצר ישראלי המנסה ליצור כור היתוך בין שיריו של המשורר הטורקי יונוס אמרה (1240-1321), ובין משוררי תור הזהב של ספרד כשלמה אבן גבירול, אברהם אבן עזרא, בין שירה סוּפִית, ובין שירה עברית.
האלבום הזה יוצא אחרי Offlines, שת"פ ייחודי בין ינון, איש כלי הקשה ונגן עוד המתגורר ב-12 השנים האחרונות בטורקיה, ובין גיא מינטוס, פסנתרן ג'אז הצעיר שחי ויוצר בניו-יורק. באלבום הזה ממשיך מועלם מסע שיתוף מוסיקלי של תהיה-טעיה וניסוי במטרה להגיע למוסיקת עולם משוחררת מעכבות, פוסחת על גבולות גיאוגרפיים-אתניים-תרבותיים-דתיים. השירים מושרים בטורקית-ערבית ועברית.
שיר הפתיחה האינסטרומנטאלי Meeting of Hearts הוא סוג של גשר רב תרבותי אתני. מפגש של סגנונות. החיבור בין בנדיר (כלי הקשה), חליל וצ'לו שוזר צליל עשיר במיוחד. את יונוס אמרה בחר ינון מועלם לבצע בעברית ובטורקית בשיתופה של הזמרת Gülseven Medar "אות אליף סמל הבורא/ ודיינו בלקח זה/ אוהבים אנו את הנברא/ מחבתנו לבורא". השירה האוריינטלית שלו צנועה ומאופקת, קולה של הזמרת Gülseven Medar  מסתלסל בטון אמוציונאלי מרטיט. נגינת הניי בשיר מוסיפה צבע יפהפה.
"אלוהי עוז" (Elohey Oz) , שיר הודיה לשם, הנפתח באלתור צ'לו ארוך מושר בעדינות מעט אנמית. מה טוב שלביצוע מצטרף עומר פארוק טקבילק בשירה ובנגינת ניי. "אגדלך" לפי פיוט של אברהם אבן עזרא מביע את תחושות הפחד, האימה, והשתוממות של המשורר מהפער הנצחי בין אפסות האדם לבוראו, אבל גם את התשוקה והשאיפה להלל את האל. המוסיקה אינה טוענת את השיר בדרמה. היא מושרת בנינוחות כשירת רבים בצירוף קולותיהם של ינון מועלם ואילן דמרי ובקישוט של הקמנצ'ה.
המשורר יונוס אמרה נכנס לתמונת האלבום ב – Moses Bu Cihana Gelmeden, שיר שאומר משהו כמו – לפני בואי לעולם הייתי חלק מהיוצר, אור מעורפל עם מגע אלוהי, לא משה ולא הר סיני בזמן נצחי". שיר קצבי שמעוטר בקולה הנדיר של Gülseven Medar, שנוכחת גם ב"אדון העולם" בדואט עברית-טורקית  בלחן חדש לשירו של שלמה אבן גבירול בעיבוד קולי מסורבל משהו, וגם Aray Aray!  בביצוע מינימליסטי מקסים בליווי גיטרה.
לוקחים אתנחתא ממילים כדי לנתק את הנפש מהגוף בקטע הקצבי – Rhythm of the Hearts בחיבור בין קצב רפטטיבי של כלי הקשה ואלתור של ניי בנגינת החלילנית burcu karadağ.
מפגש הלבבות של ינון מועלם הוא מפגש תרבויות שנובע מצניעות וחותר לעושר מוסיקלי, שהוא תמצית המסר הקוסמופוליטי של מוסיקה העולם.

שירים
Meeting of Hearts, Yunus, Elohey Oz, Agadelha, Reading Moses, Moses (Bu Cihana Gelmeden), Adon Olam, Aray Aray, Rhythm of the Hearts  – Kalplarin Ritmi, Yigdal Elohim Chai, Deep In My Heart , Dancing of The Hearts

נגנים:

Yinon Muallem: Vurmalı Çalgılar, Vokal
Derya Türkan: Kemançe
Ozan Musluoğlu: Double Bass 
Can Sesler: Cello
Mümin Sesler: Kanun
İzzet Barokas: Vokalist

צילומים: מרגלית חרסונסקי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן