Pieere Kwenderes

להיטי מוסיקת העולם

מדור חדש

קונגו, פקיטסטן, דרום אפריקה, חוף השנהב
/5

קונגו

Pierre Kwenders – Sorry

פייר קוונדרס (Pierre Kwenders) הקונגואי מקנדה (קוויבק) נחשף בשנה שעברה עם אלבומו Le Dernier Empereur Bantou , שמיזג אלקטרופופ עם רומבה קולונגזית (או soukous) וביט מודרני. בסרטון הוידיאו של השיר “Sorry” מצדיע קוונדרס לחלוצי הרומבה הקולוגנזית באמצעות קולאז' של אמני וידיאו. הסרטון משקף את סגנונו המודרני של קוונדרס, מעין פירוש מחודש למוסיקה של המוסיקאים הבולטים בקונגו.

קונגו

Baloji  – Capture  feat Petite Noir and Muanza

בלוג'י Baloji הוא ראפר קונגולזי שחי כיום בבלגיה, אבל מרבה לחזור למולדתו קונגו. הוא עצמו ביים את הקליפ לשיר Capture  יחד עם אולובנגה אדלקן. הצילומים נערכו בקונגו עם יאנק אילונגה/ פטיט נואר Petite Noir ומואנזה Muanza. זהו השיר הראשון מתוך האלבום 64 Bits & Malachite  שיצא באוקטובר. הסרטון מתאר את נסיונותיהם של בלוג'י וצוותו למצוא את פסלו האבוד של הנרי מורטון סטנלי, עיתונאי וחוקר ארצות, בריטי במוצאו, שהתפרסם על חקירותיו באפריקה וחיפושיו אחר דיוויד ליבינגסטון. בסרטון משולבת הופעה של קבוצת Kongo Astronauts. בלוג'י מנסה להעביר בראפ שלו (בצרפתית) ביקורת על הדרך שבה הקפיטליזם והקולוניאליזם השתלטו על אפריקה.

פקיסטן

Rizwan & Muazzam Ali Khan, Sakal Ban, Coke Studio Season 8, Episode 2

עונה שמינית של סדרת המוסיקה בטלוויזיה הפקיסטנית הנקראת Coke Studio , המןקרנת בכל יום ראשון בערוצים שונים של פקיסטן. הסדרה היא בת 7 פרקים בהשתתפות 21 אמנים פקיסטנים, מהם 13 נגנים.

דרום אפריקה

Fantasma – Cat & Mouse

מתוך Free Love, אלבומה של הלהקה הדרום אפריקאית פנטסמה, שבראשה זמר האפרו ביט מים סולימן Mim Suleiman. מי שעומדת מאחורי הקליפ הזה הוא ספואק מטמבו, Spoek Mathambo, שאמו מנהלת להקת ריקוד ביוהנסבורג. "ראיתי איך המחול והבלט המודרני מעניקים לילדים מציאות אחרת"., הוא אומר. הקליפ עוקב אחרי קבוצת רקדנים, כאשר הם עושים פירואטים בסמטאות  העיירה Khayelitsha בקייפטאון.

חוף השנהב

Tiken Jah Fakoly ft. U-Roy – Get Up, Stand Up

זמר הרגאיי מחוף השנהב, ששמו המקורי הוא מוסה דומביה Moussa Dumbia, מוסלמי במוצאו, מוסיקאי בעל מודעות פוליטית גבוהה בארצו וקשר עבותות לתרבות הראסטפרים, חבר לאחד מחלוצי הדי-ג'איות בג'מייקה, U -Roy, ששמו המקורי הוא Ewart Beckford, לביצוע להיט הרגאיי הגדול שכתבו בוב מארלי ופיטר טוש. השיר הופיע לראשונה באלבום Burnin של The Wailers  בשנת 1973.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן