להקת פוסי ריוט

להקת הפאנק הרוסית פוסי ריוט יוצאת בשיר מחאה נגד שלטון פוטין

/5

להקת  הפאנק רוק הרוסית "פוסי ריוט" אינה מרפה. הפעם היא יוצאת בשיר מחאה נוקב נגד נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין הנקרא "צ'ייקה", העוסק בשחיתות בצמרת השלטון הרוסי.
כזכור בחודש מרץ 2012, נעצרו שלוש חברות הלהקה לאחר שערכו הופעה בקתדרלת ישו המושיע במוסקבה, שהייתה  מחאה פוליטית נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. באוגוסט קבע בית המשפט במוסקבה כי שלוש חברות הלהקה אשמות ב"חוליגניות המונעת משנאה דתית" וגזר עליהן עונש מאסר של שנתיים.
בשיר, "צ'ייקה", קוראת להקת הפאנק רוק הרוסית לפתוח בחקירה נגד התובע הכללי של רוסיה יורי צ'ייקה והנשיא פוטין בטענה שהם מושחתים. השיר יצא בעקבות  תחקיר שפירסם אלכסיי נבאלני, מיריביו הבולטים של פוטין, שמאשים את צ'ייקה, את בני משפחתו ואת הבכירים במשרדו בשוחד, שחיתות, נפוטיזם, איומים וקשרים לארגוני פשע אכזריים. צ'ייקה הכחיש את הטענות ואמר שהן מזויפות במכוון, נטולות בסיס עובדתי וממומנות על ידי גורמים זרים.
חברת הלהקה נדייז'דה טולוקוניקובה, שנראית בקליפ במדי התביעה הכללית, תוקפת את צ'ייקה ואת מערכת המשפט הרוסית שעושה שימוש בכוחה כדי לרדוף את יריבותיה ולדאוג למקורביה, ומפגינה שחיתות ממוסדת, הומופוביה, ואלימות. השיר מוגש  בסגנון היפ הופ, בהפקת דייוויד סיטק מלהקת "טי וי און דה רדיו", שהפיק את השיר. חברות פוסי ריוט דורשות חקירה נגד התובע הכללי צ'ייקה ובני משפחתו, ונגד הבכירים במשרדו.

פוסי ריוט – צ'ייקה

התחקיר של אכסיי נבאלני נגד צ'ייקה ופטין

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן