עומר אדם

70 אלף להופעה בערב העצמאות קטן עליהם.

עומר אדם, אייל גולן, עדן בן זקן

/5

יש איומים בתעשית המוזיקה, שזמרים לא יופיעו בערי ישראל בחגיגות העצמאות של השנה הבאה – אם יגבילו את שכרם  ל-70 אלף שקל להופעה, לפי החלטת שר הפנים, אריה דרעי, שקיבל את המלצות ועדה שהוקמה כדי לבדוק את הנושא. אני אומר: סבבה, אל תופיעו.  לא אלמן ישראל. נכון שהעם מחפש זמרים מסוג מסוים לחגוג, אבל הגיע הזמן לתת צ'אנס לזמרים מסוג אחר.
לא סתם הגיעו להחלטה הזו. מה שהתרחש בשנים האחרונות ביום העצמאות הוא שוד הקופות העירוניות: כולם חגגו.  כשהשודדים והנשדדים משתפים פעולה –  אתה יכול רק לשבת מהצד ולקטר. לפי טבלות שיאני השכר באתר Ynet – יש סוג מסוים של זמרים,  תקראו להם "זמרי הז'אנר", שדורשים וגם מקבלים. מדוע לא מפרסמים את שכרו של שלמה ארצי ביום העצמאות? האם הוא מעדיף לא לחלטר? האם לא משלמים לו את הסכום שמקבל עומר אדם?
עומר אדם יקבל  292 אלף שקל  להופעה על חלטורה בערב יום העצמאות? גם אם תנסו לשכנע אותי שהוא שווה את זה – לא אשתכנע. אם בא לי לראות עומר אדם,  אשלם על כרטיס, לא על חלטורה. אני שונא חלטורות. ערב יום העצמאות הוא במה לחלטורות. תבדקו במילון מהי חלטורה: עבודה מהצד, הכנסה צדדית, אלתור, אימפרוביזציה. על זה מקבלים הזמרים בעשרות אחוזים יותר מאשר על הופעה רגילה שלהם. זמר מליגת צמרת זמרי הז'אנר עושה 200  אלף פלוס לחלטורה ועוד מדלג בין 3 במות. תעשו את החשבון ותבינו למה חג העצמאות אהוב על אחדים מזמרי ישראל.  הם חוגגים מסיבות אחרות את החג. ראשי העיריות והמועצות "דואגים" להם, אבל אינם מכניסים לחשבון הארנונה סעיף "בידור". מה שווה הופעה של זמר/זמרת ביום החג הלאומי מסתם הופעה ביום חול? התשובה פשוטה: ברשויות, עיריות ומועצות מוכנים לשלם. זה נחשב צ'ופר לתושבים. סוג של בידור ושעשועים בחינם. שודדים את התושבים  בארנונה ומחלקים סוכרייה על מקל, והם כמו ילדים תמימים מוצצים.
מי שמקבלים את הסכומים הנ"ל בין 180 – למשה פרץ ל-228 לאייל גולן) הם האלפיון העליון בתעשיית הבידור. הם יוסיפו עוד צ'ק שמן לחשבון הבנק. רוב הזמרים והזמרות, שיום העצמאות יכול באמת לעזור להם, אינם מוזמנים להופעות, לכל היותר – מקבלים שכר לא משמעותי. הם כרגיל נשארים מאחור. אחדים – חסרי כל.
כמה קל לחתום על המחאה של 200  אלף שקל לזמר, ושלא יבלבלו להם את המוח. עוד יום עצמאות יעבור בשלום, ועשינו טוב לתושבים, כי נתנו להם בחינם את ליאור נרקיס שיביא אותה בשמח. זהו. זה כל המסר. הראש הקטן של ראש אגף התרבות אצל ראש העיר. והראש הקטן הזה הוא שממשיך להוביל שיטה אנכרוניסטית לפיה מצ'פרים את התושבים ושודדים אותם בארנונה מפוצצת. ההחלטה של דרעי נועדה לשים קץ להשתוללות, ועל כך מגיע לו מברוק. הזמרים ירוויחו פחות בשנה הבאה? לא משתלם להם? ממש לא נורא. אולי יתחילו ברשויות ובעיריות לחשוב מחוץ לקופסא, להחליף את החלטורות בתכנים פחות ממוסחרים ולא פחות אטרקטיביים.

שכר שיקבלו זמרים להופעה ביום העצמאות לפי Ynet

עומר אדם -292 אלף, אייל גולן – 228 אלף, עדן בן זקן – 222 אלף, סטטיק ובן אל – 200 אלף, ליאור נרקיס, שלומי שבת  ושרית חדד – 190 אלף, משה פרץ – 180 אלף, דודו אהרון – 150 אלף, איתי לוי – 140 אלף. 

עומר אדם בהופעה – "אף אחד לא יושב פה"

אייל גולן – "אסתדר לבד" בהופעה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן