מאיה בוסקילה 2008 צילום יוסמיוסיק

שוברת שתיקה עכשיו ולפני 11 שנה

מאיה בוסקילה

מועדון התיאטרון ביפו
4/5

מאיה בוסקילה ניסתה לעשות קאמבאק ענק באמצעות "הכוכב הבא לאירוויזיון". היא הודתה שיותר מאשר היה לה חשוב להגיע לאירוויזיון, היא נזקקה לחשיפה מחודשת. אכן: נחשפה מחדש – הקול הגדול, הביצועים המלודרמטיים. האם במקביל לשיפור התדמיתי הצליחה להציג תעודת זהות אומנותית חדשה? על השאלה הזו עדיין לא קיבלנו תשובה ברורה. מכל מקום, נזכרתי בהופעה שלה בספטמבר 2008 בהשקת האלבום "שוברת שתיקה". גם אז קיבלנו זמרת שמבטאת תסכול מוכר בדרכה. בפתח הערב חשפה את החשש שלה, שהקהל לא יגיע להופעה  – בגלל "האח הגדול". אנחנו ב"שבירת השתיקה" ההיא.  מועדון התיאטרון ביפו לפני 11 שנה. 

מועדון התיאטרון ספטמבר 2008. איך אתה יודע שיש סלב בשטח? לך בעקבות האור של מצלמת הוידאו.   ההתחככות בידוענים היא המסר. גם מאיה התחככה. לא בי. אולי כי באתי בעיקר לשמוע מאיה בוסקילה "שוברת שתיקה" – "היום אני צומחת מכל מה שנבל בי/ פתאום הכל ברור לי כאילו שנולדתי/ עכשיו אני אוהבת את כל מה שהרחקתי/ עכשיו אני שוברת שתיקה ארוכה"
. לפי "רשימת המכולת" (הגדרה שלה, לא שלי) של האנשים שעסקו והתעסקו בה לקראת האלבום החדש – היא באמת הייתה צריכה להזמין את מועדון התיאטרון למסיבת ההשקה. זה היה טקס ארוך. שלא להעליב. שלא יהיו מקופחים. אפילו תחנות הרדיו קיבלו ברכה. כשהיא הזכירה את לואי להב, הדמעות כמעט חנקו גרונה. אני משער שאני יכול להבין למה. בברכות לכל האחרים – זה הייתה התלהבות מוחצנת. כאן היה משהו יותר מבפנים.

באתי לשמוע את מאיה בוסקילה אחרי ששמעתי את האלבום החדש. הערב תוכנן בקונספט נוטף סקס, גם הקליפים שהוקרנו, גם ההופעה הרוטטת שלה. כמו אמרו לה: יש לך עוד משהו להראות פרט לקול ענק.
הקול, לטעמי הזכרי, עדיין מה שעושה את מאיה הרבה יותר מכל דבר אחר שהיא התבקשה להבליט, ואני לא אכנס לניתוח אנטומי. אבל אם בוחנים את ההופעה במשמעות של נוכחות תרתי משמע – אז בוסקילה מספקת את הסחורה. קול יפהפה יש לה  אז למה היא זקוקה לכל התצוגה הסקסית הזו? כנראה שמי שיעץ לה, ידע משהו שאני לא יודע.
מבחינה קולית – הביצוע שלה ל- YOU OUGHTA KNOW של אלאניס מוריסט מכניס אותה לפנטהאוז של הפופ המקומי. יש לה את זה ובגדול. זמרת-זמרת-זמרת. כמה שהיא זמרת. מה מעבר? מיינסטרים, סול או רוק? לא יודע. הנטיה שלי לסווג אותה לכל המשפחה.  זוהי מאיה בוסקילה, של טמפרמנט, הכל כמעט באובר ענק, והטקסטים והעומק יחכו.

אבל לאור כל הנתונים, כדאי לבדוק סוגיה רצינית יותר. מאיה אמרה שהיא לראשונה "פותחת קופות", מה שאומר מבחן שטח על אמת – למלא אולמות מקניית כרטיסים בקופות, משימה לא פשוטה אם אינך יהודית רביץ או ריטה. הימור שהיא מרשה לעצמה לקחת, וזה הימור לא קל. כיוון שראיתי רק 6 שירים לא אוכל לקבוע – אם הוא גם מסוכן. חוץ מזה – כדי להגיע לליגה הזו, היא צריכה, כנראה, עוד כמה דברים פרט לקול, סקס ומלודרמה.

שירים: שלום, לנשום, שוברת שתיקה, YOU OUGHTA KNOW – אלאניס מוריסט, רכבת אקספרס לאירופה, הלב

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן