סמי בירנבך צילום מרגלית חרסונסקי

ממשיכה לחזור מהכפור

מינימל קומפקט

רידינג 3
/5

מינימל לנצח. חוזה לכל החיים עם הקהל המקומי. 39 שנה אחרי שבאה לאוויר העולם, מינימל קומפקט רושמת שיאי הצלחה חדשים. זו כבר פופולריות שמתגלגלת מדור לדור. במוסיקה שלה, מינימל קומפקט היא מהלהקות הפחות ישראליות, שיצאו מישראל לרעות בשדות הרוק. בתחילת השמונים  למוסיקה הזו לא היה סיכוי להגיע להצלחה מטורפת כזו בארץ. היא היתה בעיקר ליצוא. בשנים האחרונות – חוגגת רק כאן, ובגדול. Sold Out Forever. חבריה עושים את זה מדי כמה שנים, כשהאמרגן מצליח לאסוף את כולם בתזמון נוח. זה משהו כמו התייצבות תקופתית למילואים. פותחים עוד ועוד קופות.
איך זה קורה? המותג נדמה לי חזק מכל חלקיו, והחלקים – חזקים מאוד כל אחד בפני עצמו. סמי בירנבך הוא אותו סמי בירנבך, מנסר בקולו פרדוקסים של החיים במבע מנוכר. הגיטריסטים סחרוף את פורטיס, מלכה שפיגל בבס, מקס פרנקן בתופים, יונתן דסקל הפנים החדשות בקלידים, וקולין ניומן האורח המשדרג. הם גם באים לעבודה. המטרה אינה להתחדש, או להמציא את הלהקה מחדש, והגם ששילבו שיר חדש בהתרגשות גדולה. זוהי אותה תערובת של אוונגרד אירופי, צליל ניו-ווייב, אלמנטים ים תיכוניים וטקסטים אירוניים, אבסטרקטים משהו, שממשיך להישמע האלטרנטיבה של כל האלטרנטיבות.
אני עוקב אחרי הלהקה מאז קולנוע דן ומועדון רוקסן בתל-אביב. היום זוהי בעיקר תחושת דז'ה-וו, שעוד משיבה רוח חיים להרכב הזה. מקפידים להעניק לקהל העתק מקורי של הלהקה ההיא. כאמור, מינימל היא להקה שעברה המפואר ממשיך לפרנס אותה. תיאטרון הפופ הביזארי-מודרני שממשיך הצגה רוק של של ניכור דרמטי בשירים ”נוט נואינג”, “דדיקייטד”, “נקסט וואן איז ריל”, “סטאטיק דאנסין”. לזכותם ייאמר כי משב הרוח של פעם מצליח עדיין להפוך לסערה מחודשת. רוב החומר של מינימל קומפקט נשמע טרי כמו הופשר עכשיו מהמקפא, והחבורה ממשיכה לחזור מהכפור.

צילום: מרגלית חרסונסקי

Dedicated, The Well, Takes A Lifetime, Take Me Away,, Nil Nil, Autumn Lives, Nada, Deadly Weapons, Loosing Tracks, Holly Roller, My Will, Not Knowing, Inner Station, Babylonian Tower' Static Dancing, Next One Is Real, Piece Of Green, Returning Wheel, New Clear Twist, Immigrant Song, When I Go, This Scent Of Love, Howling Hole

Dedicated

Take Me Away

Autumn Leaves

Deadly Weapons

Loosing Tracks

Next One Is Real

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן