נורית גלרון צילום מרגלית חרסונסקי

30 שנה ל"משהו בלבבה"

נורית גלרון

לקראת הופעה במוזיאון ת"א
/5

נורית גלרון חוזרת ל"משהו בלבבה" במופע המציין 30 שנה לאלבום (יצא ב-1986), שעומד בסימן נתן זך ואילן וירצברג,  שהלחין 6 שירים והפיק מוסיקלית. נתן זך ואילן וירצברג הם שני היוצרים היותר משמעותיים במוסיקה של נורית גלרון. גלרון אמרה לא פעם, כי זך הוא מושא הערצתה. זך אמר עליה, שבשעה שהוא כותב שיר העוסק בסבך היחסים שבין גבר לאישה, הוא אומר לעצמו – "זה בשביל נורית גלרון". נורית גלרון היא הזמרת של נתן זך, ודי להזכיר את האלבומים "שירים באמצע הלילה", "ואז בא לנו" ושורה ארוכה של שירים נפלאים וביניהם "שיר אהבה", "כשצלצלת רעד קולך", "האדם עץ השדה".
הצלע השלישית במשולש –  אילן וירצברג שהעשיר את הקשר ביניהם  בלחנים ובעיבודים מצוינים, ובאלבום הזה מגיע לו עוד אשראי על העיבודים וההפקה המוסיקלית.
גלרון זקוקה לכולם – למשורר, למלחין ולמעבד כדי  להגיע לשירים שהולמים את מידותיה, וזהו אכן אלבום "נורית גלרוני" מובהק, ובהאזנה לו היום – רוחות טובות מנשבות מהעבר.
"שיר אהבה" – זך תמה על מהותה של האהבה. וירצברג נתן לשיר פרשנות רוק קברטית, קורצת עין. ("לך תדע מה זו אהבה") מצד שני – הדרמה הכמעט טראגית הטעונה של "תפקיד ראשי", שיר הגותי ציני על הקיום-הישרדות ("מי יאמר דבר בגנות חזיון ההישרדות הגדול")
לא כל השירים כאן נכנסו לפלייליסטים של תחנות הרדיו. למשל – שיר נוגה יפהפה שנקרא "השאר לי אך זאת" (זך-וירצברג) שאני מתרגש היום להאזין לו. לאן הוא נעלם במשך השנים? מה שאי אפשר להגיד על "זה הגשם" של יונה וולך ורני עפרון, שהפך אחד מלהיטיה הגדולים, שיר על הפער בינו ובינה מנקודת מבטה של אישה שחשה, שהוא והיא מתעלמים מן הרגע שזה קורה.  במקום לחיות את הרגע, הם נכנסו לשגרה של דחיה.  בשיר הזה התברר שיש לגלרון היכולת לעשות רוק, להציג את עצמה, ממש כמו יונה וולך משוחררת, יודעת למלא את השיר בעוצמה רוקית אותנטית. גרסת 2017 לשיר בהפקה של רונן סאבו אינה שונה באופן מהותי מהמקור. העדכון אינו בפרשנות אלא בסאונד שלוקח את השיר לרחבת המועדון.
ועוד שיר לנצח נצחים: "נפרדנו כך"  של לאה גולדברג בלחנו המצמרר של מירון מינסטר ובביצוע הנובע מתהומות הרגש של גלרון. שיר שנושא עימו את עומק תוגתה העמוקה הקודרת של הפרידה בעיבוד אפל לצליל סינטיסייזר. וגלרון מגיעה בביצוע הזה לתחושה-תשוקה הזו בה רבדים של ניכור-תוגה.
ובהמשך – אפרופו טראומות האהבה הטרופות – גלרון כתבה את "אתה הרי יודע" – גם כאן וירצברג השלים אותה לדראמה אישית מחלחלת.  הסיום – זווית מוסיקלית אחרת – שלמה גרוניכית – ב"כי איתך", עוד שיר אהבה אולטימטיבי. וגם זה שיר שמגלים מחדש באלבום שמלאו לו 30.

המופע – ב-17.6 מוזיאון ת"א

שיר אהבה –  מילים: נתן זך לחן: אילן וירצברג
תפקיד ראשי – מילים: נתן זך לחן: אילן וירצברג
בעלת החלומות – בלוז מילים: נתן זך לחן: אילן וירצברג.
בגובה שווה – מילים: נורית גלרון לחן: אילן וירצברג
השאר לי אך זאת מילים: נתן זך לחן: אילן וירצברג
זה הגשם – מילים: יונה וולך לחן: רן עפרון
נפרדנו כך – מילים: לאה גולדברג לחן: מירון מינסטר
אתה הרי יודע – מילים: נורית גלרון לחן: אילן וירצברג
קשר השתיקה – מילים: נורית גלרון לחן: מירון מינסטר
כי איתך – מילים: יונה וולך לחן: שלמה גרוניך.

צילום: מרגלית חרסונסקי
 

אתה הרי יודע

תפקיד ראשי

שיר אהבה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן