נינט צילום מרגלית חרסונסקי

רוקרית בגן הפסגה

נינט

גן הפסגה יפו
5/5

שגרת עבודה אצל נינט: חוזרת לשלוש ארבע הופעות מארה"ב. סידור קבוע. הפעם היא תחמם את אלאניס מוריסט בלייב פארק. לפני כן הרווחנו מה-זה הופעה מחממת בגן הפסגה ביפו. לא ביקשו כרטיסים בכניסה. הופעה Free. נינט בחינם היא נינט, שהייתם משלמים בשביל לשמוע אותה ככה. נתנה את הנשמה בפסגת הגן. נכון שהזיכרון לא תמיד אמין, כשמדובר בהשוואה של הופעות, אבל אני יכול לקחת אחריות על הקביעה הבאה: זו היתה אחת ההופעות הטובות ביותר של נינט שאני זוכר, והייתי לפחות בשמונה. מ- Paper Parachute הגיעו שלושה שירים. נדמה לי שנינט לגמרי במקומות האלה של Superstar, למרות שהיא בוחרת בקפידה גם שירים בעברית וכמה קאברים מצוינים. פתוחה, משוחררת. משחררת.
מגמת ההחצנה המכסחת נשמעת ונראית היום אותנטית מאי פעם. ניצבת עם שתי רגליים חזקות על במת הרוק. מיינסטרים – לא, תודה. יש משהו מאוד בטוח בהופעה הבוטה המוחצנת שלה. נינט שרה מהקרביים. זו אינה "הצגה".  היא רוקרית ללא פשרות. יש לה עוצמות להגיד את מה שהיא רוצה להגיד, והיא מתנה אהבים עם גיטרות חשמליות בביצועים שנשמעים מהודקים ועוצמתיים. הגיעו גם "שקטים" מצוינים: "מדברים" מתוך "קומוניקטיבי". Child עם פתיחה אווירה יפהפה של יוסי מזרחי, "כשאתה כאן" מתוך "יחפה". הכאב המאופק, שיוצא מהביצוע ל"גיבור" שהלחין לה דודו טסה. Elinor הסוער והמסעיר מגיע בחיבור ובחיבוק לגיטרה של יוסי מזרחי. גם "השקטים" טעונים כך שהם חלק מהחשמל המחבר אותה לאמירה דרמטית עוצמתית. כך שרים רוק בעברית!  "כשאתה כאן" מוטמע חזק ברפרטואר העכשווי. קאברים באנגלית? את I Put A Spell היא לוקחת לגמרי לחלקה שלה.  Crazy של גנארלס בארקלי בסיום הוא מדד לעוצמות שמשתחררות ממנה.
היה מופע קצר של כ-60 דקות, אבל די בשעה הזו כדי להבין היכן היא גרה עכשיו: נינט עברה דירה תרתי משמע, ובמקום שהיא נמצאת, היא שרה מתוך עצמה כמו מגלמת את התפקיד הכי אמיתי בסאגה של חייה. משולש הנגנים, שתמך בה (גיטרה בס-תופים) מרגיש טוב בבית שלה. מחשבה שניה: אני רוצה עוד 60 דקות מזה.

נגנים: יוסי מזרחי –  גיטרה, עדי הר צבי – בס, יותם וייס – תופים.

צילום: מרגלית חרסונסקי

Superstar

גיבור

Crazy

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. יש לה איכויות, אבל לא החומרים שלה באנגלית, בעברית בלבד, ב"כל החיות ידעו" התחלנו לראות חומרים גדולים ואמיתיים ומרגשים יותר. לפני ואחרי..הרבה ברברת. היא טובה גם ברוק כסאח, אבל לא בחומרים באנגלית, אולי הם עוברים אחלה בהופעה, אבל באזניות הם מתישים, ואני אוהב רוק ואת הקול שלה בסך הכל. רק בעבריתת אחותתת. בישראל בלבד. זה מביך כמה שהיא לא תפרוץ שם לעוד קהלים\ מבקרים אמריקאים, החומרים בלי חום ויחוד, מול להקות אמריקאיות כמו דירהאנטר או ארקייד פייר, היא בוטנים לעומתם, פה יש לה חום וקהל, ובצדק. ולא אומר שצריכה להתחנף עם חומרי מאמי. אבל גם בחומרים בעברית יש הרבה כתביה כללית ולא מספיק פתוטחה וישירה ולעניין, למשל.. האם יש לה שיר אחד משני סיפורי אהבה גדולים ומסקרנים, עם יודה ורן דנקר, לגיטימי לא לחשוף מה לא בא לך, אבל לא שמעתי בפשטות….שכתבה משהו מאהבות אלו..לשירים, מלבד באופן מאוד מאוד מטאפורי ומרוחק. וזה מורגש בלחנים. ועם זאת..ב"כל החיות ידעו" יש התחלה של איכות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן