ננה מושקורי צילום מרגלית חרסונסקי

Forever Young?

ננה מושקורי

מופע Forever Young Tour
3/5

ננה מושקורי נפרדה מהבמה ב -2008, היא התכוונה שזו תהיה פרידה לנצח. הנצח נמשך בסופו של דבר רק כמה שנים קצרות. כששבה לבמה, היא תיארה את ההחלטה לפרוש כ"מצוקה נפשית". לדבריה, היא לא התכוונה לפרוש, אבל חשבה, שהיא צריכה להיפרד מהבמה בזמן שהיא עדיין במצב מצוין.
במידה לא קטנה, היא חשבה נכון. ננה מושקורי בת 84, כנראה מודעת לכך, שקולה בלשון המעטה – אינו כתמול שלשום, ואם לדייק  – אינו מכבד זמרת בשיעור קומתה. זו מן הסתם הסיבה להקרנת הסרט הביוגרפי הארוך, המגלומני והמשעמם המספר סיפור הצלחתה, בטרם עלתה לבמה.
רק בשירים היוונים לקראת סיום חזר משהו ממה שהכרנו אצלה, אבל בגדול – זה אינו הקול שגרם לנו להתאהב בה. הטבע עשה את שלו. בשירים הראשונים לא האמנתי למשמע אוזני. אחר כך התרגלתי.
או שמושקורי אמיצה מאוד להמשיך ככה, או שהיא מאוהבת בקריירה מעל לראשה, מתבססת על מעריצים של עשרות שנים ועל המוניטין שלה. מה שהכי מפתיע – הקהל מקבל אותה באהבה. הוא  בא להצדיע למונומנט. קולה המצומק ממש לא היווה בעיה עבורו.
מושקורי כמו תמיד הגישה מישמש של קאברים וסגנונות בכל השפות. היא תשיר לכם שיר יווני בגרמנית. היא תשבור את השיניים על שני שירים בעברית שהיא שרה מתוך דף מילים ("ערב שלש ושנים", "לילה לילה"), היא תשיר מבחר משירי הענקים – בוב דילן, סיימון וגרפונקל, לאונרד כהן. שנסונים צרפתיים. מוסיקה יוונית? – מדור קטן במופע. ממשיכה להתענג על שירים מכל הסוגים, שפות, ז'אנרים. לא זמרת אופרה, לא זמרת ג'אז, לא זמרת רוק. אז מה היא? אצל מושקורי לא הז'אנר קובע. כשנשאלה פעם, איך היא רוצה להיזכר, אמרה מושקורי: "הזמרת עם הקול האנושי". הבעיה כאמור – שהקול כבר אינו קול.
הרביעיה שלה סיפקה לה כמעט כל מה שהיא צריכה. הרכב של בס, כלי הקשה, גיטרה/ ופסנתר/קלידים. המתופף שימש גם נגן נשיפה (חליל סקסופון) אולי קצת מאכזב היה השימוש הנרחב במקלדות כדי לייצר את  התזמור במקום תזמורת, אבל זוהי בעיה משנית בהחלט.
היא שרה שירים מהרשימה האישית שלה, וכמובן קאברים וקלאסיקות כמו  Over The Rainbow הקלאסי של ג'ודי גרלנד, מבחן אמיתי לזמרת, ביצוע עמוס ויברטו, שהיא כבר לא צריכה לקחת על עצמה.
וכמו שאמרתי – בשביל  הקהל בהיכל, הכל בסדר, גם אם מבחינה קולית יש לה פחות מ20% ממה שהיה לה בימיה הטובים. בשבילו מושקורי היא "הורד הלבן" המופלא של אתונה, הצעירה במשקפיים הגדולים, הזמרת שהופעתה היא אירוע קוסמופוליטי חוצה גבולות, שפות, דעות קדומות, שמציע תקווה בעולם שנראה אפל יותר, גזעני יותר.

Gloria Aeterna, Only Love, Scarborow Faire, To Paidi Me to Tambourio, Try To Remember, Erev Shel Shoshanim, Cucu ru Cucu, Sa Jeunesse, Forever Young, In The Getho, Odos, Love Is A Losing Game, Over The Rainbow, Lili Marlene, Les Feuilles Mortes, If You Love Me, Plsisir, Le Ciel Est Noire, Layla Layla, Halleluja, Amazing Grace, Weisse Rosen, Ximeroni, Turn On, Milisse Mou, Ta Paidia

צילום מרגלית חרסונסקי

וידיאו: Only Love

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן