נפתלי אלטר ראיון עם יוסי חרסונסקי

נפתלי אלטר שר אסי דיין. ראיון

בפסטיבל הפסנתר:

/5

כחמש שנים אחרי מותו, אסי דיין חוזר דרך המוסיקה של נפתלי אלטר. הערב שיועלה ב-16.11 בפסטיבל הפסנתר באולם קאופמן במוזיאון ת"א נולד מתוך געגועים. שאותם מתאר אלטר כ"אין סופיים וחסרי מזור".
אסי דיין השאיר טקסטים מהסוג שהיום קוראים להם "בלוגים", ובהם הביע את דעתו על נושאים אקטואליים – בחירות לכנסת, שחיתות שלטונית, וסיפורים אישיים – אהבות, אכזבות. לקראת הערב הזה התבקש עודד קוטלר להקריא חלקים נבחרים מתוך "כתבי אסי", שישולבו  בין שיר לשיר.
מדובר בחברות, ביצירה משותפת שנמשכה כמעט 20 שנה, בכתיבה לסרטיו – מ"חגיגה לעיניים" ועד "גבעת חלפון". נולדו  שירים. לפני כשנה בערך, החליט אלטר להקליט שירים שהלחין למילים של אסי. רונן רוט שניצח על ההפקה באולפני "פלוטו" הציע שיפגוש את צח דרורי, מפיק מוזיקלי עתיר ניסיון. מזי כהן, הזמרת האהובה עליו הצטרפה לשיר  3 שירים מתוך התשעה.
לא בטוח שכולם מזהים את נפתלי אלטר לפי המוסיקה שכתב לסרטים (גבעת חלפון, בחינת בגרות, החיים ע"פ אגפא) ולשירים  כמו "עוד חוזר הניגון", "יונתן סע הביתה," "איפה טעינו", ו-"תן לשים ת'ראש על דיונה". עוד פחות מזה כמי שמופיע על במה. הפעם האורונה ששמעתי אותו על במה היתה בזאפה הרצליה באפריל 2011 בהשקת האלבום "נסיעה". איש קטן וענו, נטול שעות במה, התיישב מאחורי הקלידים ושר את שירי חייו, החדשים, הישנים.
כתבתי אז: מה מניע יוצר בן 64 (אז) לצאת לנסיעה חדשה, למעשה – לנסות להתחיל עכשיו קריירה בימתית? לשיר שירים חדשים, לחזור ל"טוליק" הותיק. אפשר להסתפק בקלישאה לעולם לא מאוחר. תן לקולך לשיר שירים שפעם בעבר, חיכית שאחרים יעשו בשבילך.
או כמו שאסי דיין כותב בשיר שפותח את הערב: "ועכשיו שירים, עכשיו שירים/ מלוא נימפות מלוא תזמורת/ ועכשיו שירים, עכשיו שירים/ משורר נוטה לקפוץ מגובה של בתים/ אל נומך של דשאים"…
היה משהו מאוד כובש דווקא בהופעה המאוד צנועה, הכמו-נחבאת-אל-הכלים. כנראה באמת לא הכי חשוב כמה אתה זמר, אלא כמה "הזמר שבך" מקרב את השיר הכי קרוב לאמת שיוצאת ממך. דווקא בטון הנמוך והמחוספס הזה, הצליח נפתלי אלטר לקרב את המילים והמוסיקה אליך, להעביר את הנרטיב בצורה הפשוטה.

וידיאו: ראיון לקראת פסטיבל הפסנתר נובמבר 2019

וידיאו: נפתלי אלטר – במקום הזה מתוך "החיים עפ,י אגפא, ששר במקור דני ליטני

נפתלי אלטר מוזיקה, שירה וקלידים ■ עודד קוטלר קורא אסי דיין ■ יהוא ירון הפקה מוזיקלית ובס ■ עדי רנרט פסנתר, קלידים ופלוגלהורן ■ ערן ויץ גיטרה ■ יוני דרור כלי נשיפה ■ שחר חזיזה תופים ■ אליה סממה קולות ■ אורחת מזי כהן 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן