נתן גושן - דברי איתי יותר

דברי איתי יותר

נתן גושן

טדי הפקות אן.אם.סי
4/5

לא תמיד אני מצליח לרדת לסוף הדכדוך של נתן גושן, זה ש"נושם את השקט שאחרי הסערה" בשיר "מקום", שנמצא באיזשהו מאבק שמבקש מנוחת הנפש, לעיתים הטקסטים נשמעים מעט אמורפיים והמלנכוליה רצה לפני המילים.
מצד שני: תוגתו לאורך האלבום החדש נשמעת לא רק אמתית. היא הובילה  אותו למנגינות אחדות בלעדיות, לעיתים מלודיות מלנכוליות קורעות לב שנעטפו בהפקה לא פחות תחושתית של גלעד שמואלי, שממש הרגיש את האיש מולו עבד.
אני מדבר על שירים כמו "דקה משיגעון", על מי שמתגעגע אנושות לאהובה – מלודיה נפלאה, שיר שמושר מתוך צער של אמת. השיר "סערה" – על הימצאות של דמות מרפאת בקרבתו – השקט בעיניו מעביר את הכאב בתוך סביבה של סערה. שיר בקצב מידטמפו, מנגינה קסומה, עטופה במעטה אקוסטי חם, רגיש ומרכך. שר את השיר בחלוקת אנרגיות מדודה. הקצב והעיבוד האקוסטי נעים על נתיב מיינסטרים שתואם את רוח השיר
עוד מנגינה נוגעת-מגעת ומחלחלת – "ילדי שלי", המושר בלשון נקבה מתוך הזדהות עם דמותה של אם המתגעגעת לבנה. וגם "עד אפיסת כוחות", השיר המסיים לצליל הפסנתר של אמיר קובלסקי. שיר בסולם אחר, במלודיה מפותלת מופלאה עד מפתיעה. שיר געגועים מהיפים ששמעתי.
על "דברי אתו יותר", הלהיט הגדול מהאלבום, כבר כתבתי בביקורת על הסינגל, שהוא נשמע שרבוט שבלוני לא אמין, וגם השריקה הנונשלנטית המתלווה מנותקת מהקשר. זה אינו בא להמעיט מהלחן הקליט, מההפקה והעיבוד המהוקצעים של גלעד שמואלי. גם השיר הקצבי "מה אני בלעדייך" הוא הפחות משכנע וקוהרנטי לאלבום הזה.  אני כבר מעדיף את השיר הקצבי היחיד באנגלית Thinking About It, פחות מלנכולי-מלודרמטי, אבל מצליח להשתלב באלבום.
אין אצל גושן שינויים סגנוניים מפליגים באלבום החדש,  אבל מבחינת האוריינטציה המוסיקלית הוא מכוון כאן לנתיב מיינסטרימי בוגר יותר, רגיש יותר, אמין יותר ממה שהכרנו אצלו.

שירים: מקום, שכל העולם יחכה, דברי איתי יותר, דקה משיגעון, סערה, מה אני בלעדיך, ילדי שלי, אל תשכחי לחזור, Thinking About It, עד אפיסת כוחות

כל המילים והלחנים: נתן גושן.
עיבודים: גלעד שמואלי ונתן גושן
הפקה מוסיקלית: גלעד שמואלי.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן