סטינג ושאגי 44/876

44/876

סטינג ושאגי

הליקון
4/5

איך סטינג, היוצר-זמר המהולל והבסיסט של פוליס,  ושאגי, כוכב הדאנסהול-רגאיי של ג'מייקה, חברו לאלבום חדש? התשובה יכולה להיות פשוטה: הם חשבו מחוץ לקופסה.  האלבום משקף את האהבה של הצמד לג'מייקה – המוזיקה שלה, הרוח של אנשיה והחיוניות של התרבות שלה. שם האלבום מתייחס לקוד של מולדתם, "44" לבריטניה, מולדתו של סטינג ו- "876" לג'מייקה, מולדתו של שאגי וגם המקום בו סטינג כתב שירים במהלך הקריירה שלו כמו הקלאסיקה “Every Breath You Take” . הצמד נפגש לראשונה במהלך סאשן של שאגי באולפני הוילאג' באל.איי בהפקת  מרטין קירשנבאום.  קירשנבאום שלח לסטינג שיר של שאגי, "Don’t Make Me Wait," והכוכב הבריטי נדהם ממה ששמע. הוא עזב את ביתו בחוף המערבי במליבו ונסע לאולפן, שם הפתיע את שאגי, כאשר תוך כדי כניסה בדלת שר את קטע מהשיר. "אמרתי לו שזה נשמע כמו להיט. הצטרפתי לבית החוזר, וניסינו למצוא דרך איך להבליט אותי, יותר מאשר סתם פזמון חוזר". הם הקליטו עם נגנים  ג 'מייקנים בעיקר, כולל המפיק טרנצ'ילה, פלוס הגיטריסט הוותיק של סטינג, דומיניק מילר, ואגדת הרגאיי רובי שייקספיר בעמדת הבס.
אם הזיווג הזה נראה מוזר עד לא סביר בתפיסת המראית עין, בפועל קשה לדמיין שני אנשים שמחים יותר כשהם ביחד. האלבום האחרון של סטינג, 57th & 9th היה אלבום רוק מפתיע ורציף. הנה, כאן הוא נכנס להרפתקאה אחרת לחלוטין בשיתוף עם  שאגי, איש ג'מייקה. התוצאות שטות שמש, נונשלנטית בקלילותה. הרולינג סטון הגדיר את התוצאה "רוקסאן בסנדלי נופש, שהחליפה השמלה האדומה שלה בביקיני וכפכפים"
ג 'מייקה, באופן לא מפתיע, קיימת חזק בשיתוף הפעולה. עבור סטינג, כמו הרבה מוזיקאים בריטים בדורו, רגאיי וסקא היו תמיד בסיס חובה. "תמיד היתה לי זיקה לג'מייקה", אומר סטינג "זיהיתי שם  קסם שאי אפשר להסביר במילים". הקסם הגיע:  החיבור ההומוגני של שני הקולות, המקצבים, המילים והמנגינות הולידו כמה  שירים חדשים שמשדרים אנרגטיות רעננה במקצבים אפרו- קריביים בסגנונות מסורתיים עם מנגינות פופ קליטות בטקסטים משותפים המבטאים מסרים  טיפוסיים של אהבה, תקווה, חופש ואחדות בהשראת בוב מארלי בשילוב  הטמפרמנט של שאגי עם הבס ליין של סטינג. אם סטינג נטו – תקשיבו ל – Sad Trombone.
44/876 מכיל הרבה רגאיי קלאסי או dancehall, פחות המצאת גלגל המוסיקה מחדש מהכיוון של סטינג. דווקא בחוסר היומרה הזה קיים יופי המבליט את המשותף ביניהם.

  1. 44/876 (ft. Morgan Heritage and Aidonia)
  2. Morning Is Coming
  3. Waiting For The Break Of Day
  4. Gotta Get Back My Baby
  5. Don’t Make Me Wait
  6. Just One Lifetime
  7. 22nd Street
  8. Dreaming In The U.S.A.
  9. Crooked Tree
  10. To Love And Be Loved
  11. Sad Trombone
  12. Night Shift

Bonus Tracks:

  1. If You Can’t Find Love
  2. Love Changes Everything
  3. 16 Fathoms
  4. (Don’t Make Me Wait (Dave Audé Rhythmic Radio Remix

Sting, Shaggy – Don't Make Me Wait

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן