IMG_6996-001

סיה ההופעה בפארק הירקון

סיה

אוגוסט 2016
4/5

“I’m still breathing / I’m still breathing” עדין נושמת, עדין נושמת. חיה. I'm Alive, שרה סיה. ה – Live  שלה היה קצר, מוזר, מעניין. This Is Acting נקרא אלבומה האחרון של סיה, ואכן, זו הייתה הצגה מרגע הפתיחה. סיה העלתה מיצג מוסיקלי קונספטואלי, בו הכוריאוגרפיה הם חלק מהקונספט האומנותי שלה. הסתרת הפנים באמצעות פאה חצי שחורה חצי בלונד וסרט פרפר ענק, מנטרלת עצמה מאגו, מפולחן אישיות.
זו בהחלט אינה הופעה רגילה. לא ראינו כלים על הבמה, לא נגנים. סיה נעמדה על קופסה, השאירה את הבמה לרקדנים, למיני גימיקים ויזואלים, ובעיקר לוידיאו על המסכים. היא אינה פונה לקהל. התקשורת בין ובתוך השירים היא באמצעות הקליפים ורעשי רקע.
ההופעה היא יותר מיצג אומנותי מאשר מופע פופ. בין אם זהו קולה המיוחד או הרקדנים המוכשרים שלה, כל שיר הוא מפגן ויזואלי בפני עצמו, והקהל יותר מתבונן מאשר שר ורוקד. Alive הוא פתיחה מצוינת להופעה. שיר מאתגר מאוד מבחינה קולית. אין ספק כי מדובר באחת הזמרות-יוצרות  הגדולות בדורה. מלחינה מקצוענית, מוסיקאית פופ ליגת על, וגם קול הנשמה הזה, שלא דומה לשום דבר, לא ריהאנה לא ביונסה ולא קייטי פרי, שביקשו ממנה שירים. הגיעה כמעט לכל להיט גדול שלה שנמצא באלבומיה , במיוחד – 1000 Forms Of Fear והשני This Is Acting.
קיבלנו את “Cheap Thrills” “Titanium”, גם את  “Diamonds”, שכתבה עבור ריהאנה ואת  “Breathe Me” והבלדה הנפלאה Bird Set Free, ובסיום השיר הכי טעון שלה מבחינה אמוציונאלית –  Chandelier, אבל בלי הדרן אחד לרפואה, ולו משום שמדובר במופע קונספטואלי.
נכון: סיה חושבת מחוץ לקופסה. היא מגשימה את התפיסה האומנותית שלה – אמנות קודמת לסטאריזם. משלבת בין תחומי אמנות שונים בניסיון להפוך להיטי פופ, לערב ויזואלי שכמו ממיר את הקליפים לתצוגת מחול ותיאטרון . זה מוזר, זה מבלבל, זה יומרני ועם זאת מאתגר ואותנטי.

  1. Alive
  2. Diamonds
  3. Cheap Thrills
  4. Big Girls Cry
  5. Bird Set Free
  6. Reaper
  7. One Million Bullets  
  8. Elastic Heart
  9. Unstoppable
  10. Breathe Me
  11. Move Your Body
  12. Titanium
  13. Chandelier

וידיאו: Diamonds

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן