Willis Conover ויליס קונובר וייס אופ אמריקה ג'אז

עם ויליס קונובר

Voice Of America

/5

"גוד איבנינג, זהו ויליס קונובר מוושינגטון די.סי, עם מוסיקה מיו.אס. איי, דה וויס אוף אמריקה מציג את הביג באנדס". הבריטון עמוק, פריך, עשיר. הצלילים נשמעים עמומים, קצת מרוחקים, לעיתים מתפוגגים.
הג'אז הראשון בחיי בקע מרדיו  מנורות "פילקו" בבית הורי.  הוא הגיע מ – The Voice Of America, תחנת הרדיו הרשמית של ארה"ב ששידרה שידורים לעולם הגדול החל ממלחמת העולם השנייה. ויליס קונובר של שעות הלילה המאחרות היה מבחינתי לא רק ג'אז. הוא  צמצם את המרחק אל "המעבר לים" הגדול למי שחו"ל היה בשבילו חלום בלתי ניתן להגשמה.
לתוכנית הג'אז של VOA, ששידרה ג'אז אמריקני בלבד, החל משנות החמישים, הייתה דרישה עצומה ברחבי העולם, ובמיוחד במדינות מזרח אירופה הקומוניסטיות שהיו סגורות בפני מוסיקה מערבית. היא הביאה את הצלילים מארץ החלום הגדול. דרום אפריקה שידרה שעתיים מהוויס אופ אמריקה ג'אז. השידורים האלה יצרוו דרישה להופעות של נגנים אמריקנים כדיזי גילספי, לואיס ארמסטרונג, דיוק אלינגטון בעולם, שנתמכו ע"י משרד החוץ של ארה"ב.
ויליס קלארק קונובר (1920-1996) היה מפיק ג'אז ושדרן רדיו, שהפיק תוכניות ג'אז בבית הלבן, בפסטיבל ניו פורט.הוא נחשב להומניסט, שדגל בביטול ההפרדה במועדונים של וושינגטון והפצת הג'אז לכל פינה בעולם – כולל מדינות מזרח אירופה בתקופת המלחמה הקרה, שהתפתחו אחרי מלחמת העולם השנייה בין ארה"ב ובעלות בריתה לבין ברה"מ ובעלות בריתה.
התוכנית Voice of America Jazz Hour הפכה אותו  אגדה לא רק בקרב חובבי הג'אז המושבעים. קונובר היה הקול שיצג את Voice of America על כל ערוציה. האנגלית הרהוטה שלו, ההגשה האיטית הפכו אותו למורה לאנגלית הראשון של דור אוהבי ג'אז במדינות אירופה המזרחית. הוא התפרסם בעולם – יותר מאשר בארה"ב, בה הוא שודר בגלים קצרים בלבד. קונובר ביקר ברוסיה ובארצות מזרח אירופה. נהג מונית במוסקבה, זיהה אותו לפי טון קולו.
ב-1956, קונובר ערך ראיונות עם כוכבי ג'אז כדיוק אלינגטון, בילי הולידיי, סטן גץ, פגי לי, סטן קנטון, בני גודמן וארט טאטום. הראיון שלו עם טאטום נחשב לראיון הבלעדי שהוקלט אי פעם עם הפסנתרן הדגול.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן