דודו אהרון

האם הזמר הים תיכוני מקופח?

פרסי המוזיקה של מדיה פורסט

ספטמבר 2015
/5

בכתבה ששודרה בערוץ 10 תחת הכותרת "האם גלגל"צ מפלה זמרים", טען הזמר דודו אהרון, שהתחנה מפלה אותו לרעה. "תחנה הממומנת מכספי הציבור לא משמיעה את דודו אהרון עושה עוול לקהל שלי", אמר. בין הכועסים הנוספים, שאיימו להחרים את התחנה היו מרגול צנעני ואביהו שבת.
והנה, לפי נתוני חברת "מדיה פורסט", שערכה השבוע לראשונה טקס פרסים שנקרא MEDIA MUSIC AWARDS, במסגרתו הוכרזו  האמנים והשירים המושמעים ביותר בשנה החולפת תשע"ה – "טרמינל 3" של דודו אהרון  הוא האלבום הישראלי המושמע ביותר בתחנות הרדיו בשנה החולפת. איך זה מסתדר עם תחושות הקיפוח של הזמר?
באותה כתבה בערוץ 10 הוצגה סטטיסטיקה של "מדיה פורסט" לפיה דודו אהרון הושמע באותו שבוע  253 פעם בתחנת "לב המדינה" המזוהה עם הז'אנר המזרחי, 59 פעם ברשת גימל ו-0 פעמים בגלגל"צ. כאן לב הבעיה!
בהודעה שנמסרה לתקשורת לא פורטה השיטה הסטטיסטית לפיה נקבעו הזוכים של "מדיה פורסט", ובמה שונה השיטה הזו מזו של אקו"ם, המייצגת את זכויות היוצרים או של "אשכולות" המייצגת את זכויות המבצעים.
איך עובדת השיטה הסטטיסטית של "מדיה פורסט"?  נאמר ששיר מסוים או זמר מסוים הושמע מאות פעם בתחנת רדיו אחת שמספר המאזינים לה הוא אחוז אחד ממספר המאזינים לגלגל"צ. האם הנתון הזה נלקח בחשבון? האם העובדה ששיר מסוים שודר פעמים רבות בתחנה שמספר המאזינים לה קטן במיוחד ינצח סטטיסטית שיר ששודר פחות, אבל בתחנה ששיעור ההאזנה לה עולה במאות אחוזים על התחנה הנ"ל?
זוהי  הבעיה המרכזית של נתוני "מדיה פורסט" – שהגרף הסטטיסטי שלה אינו מהווה אינדיקציה כל ארצית אלא משקף שידורים של תחנות מסוימות, ולכן אמינות הפרסים שחולקו השבוע בעייתית, ולבטח אינה משקפת קיפוח של הז'אנר הנקרא "מזרחי".
אייל גולן זכה בקטגוריית הזמר המושמע ביותר ברדיו . שרית חדד זכתה בקטגוריית הזמרת המושמעות ביותר ברדיו, טרמינל 3 של דודו אהרון הוא האלבום הישראלי המושמע ביותר בתחנות הרדיו, עדן בן זקן עם השיר "מלכת השושנים"  היא  תגלית השנה המושמעת ביותר, אליעד נחום עם השיר "מתוק כשמרלי" הוא תגלית השנה המושמע ביותר בתחנות הרדיו בשנה החולפת. האם זה ז'אנר מקופח?!

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן