עיון ביקורת

דוד לביא , שישים פעמים בדקה (מילים ולחן: דוד לביא עיבוד: הוד מושונוב, אמיר שדה, בן מאור הפקה מוסיקלית: הוד מושונוב, נובמבר 2015)

מוסיקה ישראלית, סינגלים חדשים, שירים חדשים

דוד לביא משכיב עצמו על ספת הפסיכולוג, שופך באוזנינו את אשר על ליבו. חושף את שעבר עליו, ולאיזו החלטה זה הוביל. מה בדיוק עבר עליו? על כך אין מידע בשיר. מה הובילו למסקנה של אני צריך לעשות שינוי משמעותי בחיי, לחוות פרידה, להישאר לבד, לעזור לעצמי להתפרק כדי לחזור למסלול אחר שאמור להאיר מחדש את הדרך?
את מה שחסר בטקסט מנסה דוד להשלים בצלילים. צליל ההזיה בפתיחה מוביל למונולוג המיוסר שמתפתח משירה מאופקת -“אנחנו שותקים” – לשיר דרמטי בקול קורע מיתרים בשיא המנעד -“יש מה לתקן ויש עוד זמן“. העיבוד האלקטרוני מייצר אווירה קודרת מנוכרת, כדי להבליט את הסערה העוברת על הזמר מהרגע שצלל “במים רדודים בלי לעצור נשימה
דוד לביא, אחד הזמרים היותר אותנטיים שיצאו מ”כוכב נולד”, נשמע קרוב מאוד אצל עצמו. האנרגיות הדרמטיות האלו אינן מהשפה ולחוץ. הבחור הזה אינו חושב על להיט לגלגל”צ, אלא קודם על  תרגום החשיפה האישית למבע מוסיקלי אמין.

נסעתי רחוק/ כדי להגיד לעצמי/ שאני לבד מבחירה

צללתי עמוק/ במים רדודים/ בלי לעצור נשימה

זוכר איך הלכנו בחושך/ הליכה מהירה/ מעמוד תאורה לעמוד תאורה

אנחנו שותקים/ שישים פעמים בדקה

יש מה לתקן / ויש עוד זמן/ אז עכשיו להתפורר/ אז עכשיו להישאר לבד

הצעד הראשון / בדרך לשם/ עובר במסלול לא יאומן/ אנחנו שותקים/ שישים פעמים בדקה

יש מה לתקן / ויש עוד זמן/ אז עכשיו להתפורר/ אז עכשיו להישאר לבד

ואולי בזמן הקרוב לא נצליח לישון/ אבל לא אכפת לי/ כבר עצמתי עיניים המון

**** דוד לביא הפיק את שירי אלבומו החדש באמצעות פרויקט מימון המונים (הדסטארט) “את ‘שישים פעמים בדקה’ כתבתי אחרי שנה של פרידה מאנשים וממקומות ושינויים גדולים בחיי. בשיר אני מגלה לעצמי דרך חדשה לחוות פרידה – תן לעצמך עכשיו להתרסק,כבד את הזמן הזה. יש עוד הרבה זמן לתקן את כל מה שעוד דורש תיקון. צא לדרך, לבד. זה לא דבר רע. זאת הזדמנות. בוא תגלה משהו על עצמך.

דירוג:
שתף דף זהBookmark and Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


9 + 4 =