שלום חנוך. צילום: מרגלית חרסונסקי

מישהו הפסיק את הזרם ההופעה

שלום חנוך

בארבי תל אביב
4.5/5

שלום חנוך התחיל ב"נגד הרוח". ישוב על כיסא. נגנים מולו בחצי מעגל. יוסי פיין לצידו. במה ממוקמת במרכז הבארבי. הקהל יושב מסביב. בעידן המ.טי.ווי קראו לפורמט "אנפלאגד", כלומר רוק – אבל כמה שיותר אקוסטי. עוד תחנה של שלום בגלגול הזה. תרצו  -וריאציה על הופעה ב-1992 שצולמה ע"י הערוץ הראשון. תחפשו ביוטיוב. יש הוכחות. מנגנים כמו לקהל בבית. עשרים וארבע שנים אחרי, שלום, מרגיש כמעט בנעלי בית. בא ליהנות בצורה הכי לא אמצעית.
"אנחנו מופיעים גם מול עצמנו", ניסה שלום חנוך להגדיר את האינטימיות של ההופעה. נכון שהקול כבר חרוך ומעושן מאי פעם, אבל לא איבד דבר מעוצמתו, מהכיף להגיש את השירים הישנים, וכששלום נהנה, רואים לו את זה בפנים. השירים האלה עדין מפעימים אותו גם אחרי ששר אותם אלף פעמים. שיר כמו "מישהו הפסיק את הזרם" מחבר מחדש לחשמל הרוק הישן והטוב במהדורתו האקוסטית. הפעם בביצוע משותף לו וליוסי פיין, הבסיסט המהולל – בגיטרה אקוסטית וגם נותן קולו בשיר.
סולו הבס של יוסי פיין נכנס חזק ב"אהבה שקטה". בהמשך פיין החליף מקומות בעמדת התופים כדי להעניק ל"למון טרי" משב רוח של מוסיקת רגאיי עסיסית.
איך מרכיבים  רשימת 26 שירים?  מצד אחד, לא "קיפח" להיטים מבוקשים כמו "שיר דרך", "אדם בתוך עצמו", "קח לך אישה", "ככה וככה", אבל לא ממש הקפיד שיכנסו רק  הכי מבוקשים (אישית, חיכיתי ל"מביאה הכל", שנכלל בתוכנית הטלוויזיה של 1992). היו שירים שהוא כמעט לא מבצע בהופעות. מצד אחר, לא ויתר על שירים, שאמירתם נשמעת נוקבת ואקטואלית, שעברו את מחסום הזמן, מתאימים למציאות נכון לעכשיו, כאילו נכתבו ממש עכשיו כמו "הליקופטר", "אל תקרא לי עם", "גם אתה צודק", "שוקו" ו"משיח". מבחינה זו, הערב של שלום חנוך נשמע אחת הפינות היותר שפויות במקום של מציאות לא נורמאלית מתבהמת ואלימה. בסיום – גם בלי שהשיר נכנס לסט ליסט, הגיע "מאיה", וזהו שלום חנוך שמבין את נפש הקהל, ברגעים שהוא חש כי אי אפשר לסיים בלי השיר הזה.
שלום דרמטי, מתכוון לכל מה שהוא שר, השירים האלה ממשיכים לזרום בעורקיו, לא מאבדים דבר גם בזכות הנגנים הוותיקים הנאמנים שאתו, משה לוי ליד הקלידים, רוני פיטרסון בגיטרה, זיו הרפז בגיטרה.
זה לא סיכום דרך, אלא עוד מופע בדרך. השנה ימלאו לנער 70, ולפי הערב הזה לא נראה שהוא מתכוון לתלות את הגיטרה. שלום נהנה להופיע במופע "סלוני", לחזור לכמה תחנות חשובות שלו, שהם גם התחנות שלנו, ומנקודת הזמן הזו, בפורמט האקוסטי הזה, עדיין זה שלום חנוך אותנטי כתמיד, מופיע גם מול עצמו בצורה הכי משכנעת.

שירים: נגד הרוח, פנס הרחוב, שיר דרך, הליקופטר, רק בן אדם, קח לך אישה, אני שר, אור ישראלי, עיר זרה, על פני האדמה, איך זה את, אדם בתוך עצמו, אהבה שקטה, אל תקרא לי עם, לא יודע איך לומר לך, למון טרי, גם אתה צודק, לאט לאט, עצים, שוקו, ככה וככה, משיח, בגלגול הזה הדרן: אהבת נעורי, סוף עונת התפוזים, מאיה

צילום: מרגלית חרסונסקי

וידיאו: נגד הרוח

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן