כמה טוב לשלומי שבת להיטלטל ברפסודה במימי הים התיכון של יוון. נכון שהוא קרוב יותר למוסיקה טורקית, אבל גם היוונית מתלבשת עליו ככפפה. מי שר שירים עממיים כאלה באלה הימים הבוערים, כשכל קול יכול להשפיע. שלומי שבת נמצא באזורים נטולי אמירות חברתיות/פוליטיות. זמרי קונצנזוס במקומותינו אינם מסתכנים. מצד שני, יש בשיר חוכמת חיים טובה לכל עת. "מה שהיה איננו עוד". רמז לבאות?
תנו לו רפסודה, תנו לו מגינה מחבקת, תנו לו יהודה פוליקר עם החספוס הקולי המיוחד, שמוסיף את הכחול שלו למים הים תיכוניים. יש כאן שמחת חיים אותנטית, שבא לך להצטרף אליה. פוליקר עלה על הרפסודה של שבת. אם נשאר עוד מקום – גם כותב שורות אלו עולה עליה. כמה יופי יש במוסיקה העממית הזו. כמה יופי יש בחיבור בין יהודה לשלומי.
*** הערה לדורון מדלי – לרפסודה אין סיפון, היא כל מה שיש.
שוטי רפסודה – עם יהוד פוליקר
שׁוּטִי רַפְסוֹדָה/ עַד הָאֵינְסוֹף/ זֶהוּ אֲנִי עַל סיפונך/ כְּבָר הִתְרַחַקְנוּ מֵהַחוֹף/ וְלֹא אֵדַע אֶת דַּרְכֵּךְ
שׁוּטִי רַפְסוֹדָה/ גַּם אִם הַיָּם/ שׁוּב מְטַלְטֵל ומְמַסֵּךְ/ מָה שָׁם בָּאֹפֶק מְחַכֶּה?/ מָה קורותייך מוֹשֵׁךְ?
פַּעַם נוֹסֶפֶת/ פַּעַם נִכְסֶּפֶת/ מָה שֶׁהָיָה אֵינֶנּוּ עוֹד/ אל מה שלא ישוב להיות/ בִּשְׁתִי וָעֵרֶב נִזְרֹם
רֶגַע שֶׁל חֶסֶד/ רֶגַע שֶׁל אוֹר/ עַל סודותיו הַיָּם שׁוֹמֵר/ שֶׁמֶשׁ יוֹרֶדֶת, אֵין חֲזֹר/ עַד יַעֲלֶה יוֹם אַחֵר
פַּעַם נוֹסֶפֶת/ פַּעַם נִכְסֶּפֶת/ מָה שֶׁהָיָה אֵינֶנּוּ עוֹד/ אל מה שלא ישוב להיות/ בִּשְׁתִי וָעֵרֶב נִזְרֹם
צילום: מרגלית חרסונסקי
6 תגובות
למה לא לפרגן חברים שיר מהמם שיתוף פעולה הורס שתי זמרים גדולים מהחיים ושיר גדול ..אהבתי ביג ליייק .. הלוואי ויאמצו יחד הופעה משותפת על הבמה אני הראשונה שקונה כרטיס ..
אגב, רפסודה אומרים במלרע ולא במלעיל
שיר גדול הקול של שלומי ממרכר ימותו הקנאים
כבת למשפחה מיוון כל שיר יפה אך השיר הזה מקסים הן המילים הלחן והשירה של שניהם וכל אחד לחוד
שיר מאוד מיושן בהפקה המוסיקאלית. שלומי נשמע מאוד קטן ליד הקול הגדול והכריזמאטי של פוליקר. איך יהודה שאותו אני מעריצה מתחבר עם זמר ששר תת רמה של טקסטים בדרך כלל דוגמת החוטיני , ויש לך עיניים מתוקות כמו יין….
חחחחח גדול חרסונסקי באמת אין לרפסודה סיפון אבל אחלה שיר