עיון ביקורת

שרה ברייטמן, HAREM (אנג’ל, הליקון)

כמעט קלאסי/קרוס אובר, מוסיקת עולם, מיוחד

ברייטמן, זמרת קלאסית, רוכבת על טרנד הוורלד מיוסיק בדיסק כפול , שנשמע כמחזמר. הפתיחה האוריינטאל-תיכונית-אמביינט-דאנס אלקטרונית של HAREM (הרמון) מסמנת המגמה: עיבודי כלאיים אקזוטיים, סאונד אלקטרוני יותר אופנתי מאשר מובנה. השיר הוא חידוש לשיר הידוע “קנסו דו מאר” המוכר מדולצ’ה פונטס הפורטוגזית.
יצא משהו ספקטקולרי מעט ממוסחר. גרסתה ל”ווט א וונדרפול וורלד” המוכר מלואי ארמסטרונג, הופכת לאופרת רוק בסטייל אנדרו וובר. “ימים מסתוריים”, רצועה מס. 7 היא גרסה לשיר של עופרה חזה הכוללת סימפול קולה. באלבום מתארחים הכנר הקנדי המסחרר נייג’ל קנדי, הזמר העיראקי קדים אל-סאהיר, נטשה אטלס,  The Journey Home מהמחזמר ההודי “חלומות בומביי”. הרב תרבותיות מזמנת מוסיקאים מקהיר לצד הפילהרמונית של פראג. ברייטמן נשארת ברייטמן ב”איזה יום יפה” מתוך “מאדאם בטרפליי” לפוצ’יני. הדיסק השני במסגרת המהדורה המיוחדת כולל בין השאר את הוידאו של HAREM וסרט על הפקתו. הדיסק שהוא סיכום התוצאה של טרנדים מוסיקליים, עם לא מעט הרבה קיטש תזמורתי  וקצת פחות ברייטמן עצמה, אבל ברמה הפקה מעוררת קנאה.

1. Harem Cancao do Mar
  2. What A Wonderful World
  3. It’s A Beautiful Day
  4. What You Never Know
  5. The Journey Home
  6. Free
  7. Mysterious Days
  8. The War Is Over Now
  9. Misere Mei
  10. Beautiful
  11. Arabian Nights (Medley)
  12. Stranger In Paradise
  13. Until The End Of Time
  14. Gueri De Toi

 

וידיאו: What A Wonderful World

דירוג:
שתף דף זהBookmark and Share

One thought on “HAREM

  1. הייתי בהופעה של סזריה בהיכל התרבות- מצד אחד נהניתי מאוד מאוד מאוד- מאחר ואני מעריצה אותה במיוחד- הקול הקטיפתי שלה חודר ללב ומרטיט .
    ומצד שני-- הקהל היה כל כך קר- כל כך פסיבי- פשוט ישב והקשיב..
    המוסיקה מדהימה וקשה לשבת כך סתם ולהקשיב- לא הפסקתי לרקוד ולשיר איתה (אפילו קיבלתי הערות שאני מפריעה)
    רק בשיר האחרון התעורר הקהל וגלש לקדמת האולם ופרץ בריקודים סוערים...
    כמה זמן לוקח לרגש לצאת?
    האם צפויה לה הופעה נוספת בארץ?
    (יוכי, צפון)(01/11/2010)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


− 2 = 7