Flood ההופעה

אבישי כהן

זאפה הרצליה
5/5

באחרי צהרי שישי באנו לשמוע את אבישי כהן (החצוצרן, לא לטעות) מנגן את יצירתו Flood בזאפה הרצליה.  בני משפחה רבים הגיעו. גם את הילדים הקטנים של הנגנים אפשר היה לשמוע על רקע המוסיקה.

באנו לשמוע איך נשמע הדיסק Flood בלייב אחרי שכבר התייחסנו אליו כאן. לצידו – יונתן אבישי בפסנתר. דניאל פרידמן בהקשה. לקהל שלא הבין את הסיפור שמאחורי היצירה – אבישי ניסה להסביר. יש כאן יצירה: התחלה-אמצע-סוף. לא ערב רגיל של קטעי ג'אז.

נגינתם המשותפת רק הוכיחה שבג'אז אין בלופים. לא מיקס ולא רמיקס. לא בישול ולא סלט. מה שאתה מנגן – זה מה ששומעים. ומה ששמענו – היה לא פחות חם, אם לא יותר, פתוח ועשיר מאשר הדיסק. הבונוס בסוף הערב – 3 הכהנים אבישי, אחותו ענת בקלרניט, יובל כהן בסקסופון טנור. משפחתיות בשיאיה המוסיקליים.

ואחרי שה"מבול" הסתיים והמשפחה התפזרה, לקחנו את אבישי לחדר צדדי לשאול אותו איך זה לנגן את Flood בלייב. היצירה הזו תזרום איתו עכשיו בין יבשות סביב העולם. הוא מוסיקאי וחצוצרן מוערך מאוד, והייתי מסתכן ואומר – בדרך למקומות שאליהם הגיע אבישי כהן הבסיסט, מה שמלמד על בעיה לא פשוטה. 2 אבישי כהן, שניהם ג'אזיסטים מצליחים ושניהם מישראל.

אבישי כהן הוא כיום ממוסיקאי הג'אז המחוזרים ביותר בסצנה. בנוסף להנהגת להקתו Triveni (בה משתתפים עומר אביטל ונשיט וייטס) "המאלתר המוכשר" הזה (The Village Voice) היה גם מרכיב חיוני בהצלחתם של פרויקטים מדוברים הכוללים את Braid של 3 הכוהניםNew Blues – אלבומם הרביעי של Third World Love ואף תרם את כשרון הנגינה הייחודי שלו בחצוצרה לפסי הקול מספר סרטים  מובילים ביניהם: American Gangstar ו-Soul Man. כהן  נבחר לאחרונה לתפוס את מקומו של דייב דאגלס החל מ-2010 כחצוצרן / מלחין ב-SF Jazz Collective היוקרתי. בין השאר כהן הקליט והשתתף בסיבובי הופעות עם המתופף / מלחין Dafnis Prieto והיוצרת-זמרת Keren Ann.

אבישי כהן –חצוצרה, יונתן אבישי – פסנתר, דניאל פרידמן – כלי הקשה. אורחים: ענת כהן (קלרינט) יובל כהן (סקסופון טנור)

אבישי כהן ראיון, הופעה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן