אייל סלע צילום מרגלית חרסונסקי

Call Of The Mountain

אייל סלע ואנסמבל דרמה

נדה
4.5/5

כשמאות אלפי ישראלים נוהרים להר מירון בל"ג בעומר, אני שולף את האלבום הזה – "קריאה מההר" משנת 2004. הצלילים של אייל סלע ואנסמבל דרמה מובילים אותי לשם, חלקת אלוהים מוסיקלית טהורה מול פולחן ההמונים.
האלבום הוא מסע ייחודי שבו חוברים ניגוני כליזמר, מיסטיקה קבלית, מוסיקה יהודית, סופית וים תיכונית לכי מארג מוסיקת עולם יפהפה. אייל סלע מבסס את המוסיקה על הניגונים העתיקים של הילולת מירון, מקום קבורתו של רבי שמעון בר יוחאי בשילוב של קלרינט תורכי, זורנה, עוד, קמנצ'ה, בגלמה, באס וכלי הקשה. הניגונים הישנים נצבעים בגוונים חדשים ורעננים בשילוב של מוסיקה אקוסטית ואלקטרונית.
הרפרטואר ניגוני מירון מפתיע בגווניו. מצד אחד יש בו השפעה חזקה של ניגוני מזרח אירופה. מצד אחר הוא ספוג בהשפעות שונות בלקניות, תורכיות, יווניות, ערביות, דרוזיות, צ'רקסיות. האלבום של אייל סלע ואנסמבל ודרמה מקרב את המוסיקה הישנה אל העולם החדש של מוסיקת  אמביינט ועולם. יפהפה.

איל סלע – עיבודים והפקה מוזיקלית, קלרינט תורכי, זורנה, גרשון וייספירר – עוד, עוד חשמלי, אבי אגבבה – דומבק (דרבוקה) טורקי, דומבק דרוזי, דהולה פקיסטנית, בנדיר מרוקני, בנדיר סופי, מארק אליהו – קמנצ'ה, בגלמה, נועם טופלברג – גיטרה בס.
*** אייל סלע – מוזיקאי רב תחומי, וירטואוז יבמגוון כלי נשיפה ביניהם קלרינט תורכי, חליל במבוק הודי (בנסורי), חליל צד וזורנה. סלע, מרצה באקדמיה למוסיקה בירושלים על מוסיקה סופית הודית ובלקנית. כמתמחה באמנות הכליזמר, הוא מנגן תכופות בחצרות החסידים וכך שואב ממקור ראשון את רזי הניגונים השונים. סלע הוא חבר קבוע בפרויקט של עידן רייכל.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן