ברוס דיקנסון - איירון מיידן The Legacy Of The Beast Tour

Legacy Of The Beast מגיע לבלומפילד

איירון מיידן

/5

Legacy of the beast tour?  מורשת הופעות החיה. זה התרגום? נתקלתי בחיה של איירון מיידן לפני איזה 38 שנים. לקראת הגעת הלהקה לישראל אני שולף את  The Number of the Beast שהכיל את השיר, ולפי הכתובים המספר הוא 666. בנצרות מייצג המספר 666 את השטן. מקור הסימן בברית החדשה המציגה את המספר 666 כ-“מספרה של החיה” ו-“מספרה של הבהמה” – ככתוב בחזון יוחנן י”ג 18: “בָּזֹאת חָכְמָה מִי שֶׁבִּינָה לוֹ יְחַשֵּׁב מִסְפַּר הַחַיָּה כִּי מִסְפַּר אָדָם הוּא וּמִסְפָּרוֹ שֵׁשׁ מֵאוֹת וְשִׁשִּׁים וָשֵׁשׁ׃” לפי הפרשנות המקובלת, “החיה” או “הבהמה” היא השטן.
המספר של החיה” הוא אלבום האולפן השלישי של "איירון מיידן"  ואלבום הבכורה של ברוס דיקינסון עם מיידן. הוא יצא לאור ב-29 במרץ 1982.היצירות באלבום נחשבות עד היום למשפיעות על עולם המטאל. האלבום מכיל הסינגלים, “Run To The Hills” ו”The Number Of The Beast. באלבום בולטת נוכחותו של ברוס דיקינסון. דיקינסון שינה את איירון מיידן באופן משמעותי. בקולו הגבוה והמהדהד ושירתו העצובה והרצינית, הפך דיקינסון  את איירון מיידן ללהקה של יצירות ארוכות, כבדות, מלנכוליות ורבות עוצמה המאמצת תדמית של להקה “שטנית”. בפזמון הקליט והסוחף של השיר, דיקינסון צועק: “666 – the number of the beast!”.
במהלך השנים הפכתי יותר מסקפטי כלפי להקות מטאל ותיקות המשחזרות את הרפרטואר הקלאסי שלהן בפני קהל אוהדיהם הקשישים. עם זאת, מדי פעם אני נאלץ ולהודות כי בעוד המטאל מתיישן ומתעפש מיום ליום, כמה להקות עדיין מצליחות לספק בידור טוב ואף לשכלל אותו. קחו את להקת Kiss, למשל.  איירון מיידן מצטרפת לרשימת הלהקות שמנסות לעשות שאו ענק כדי להעניק ערכים בידוריים מוספים למודל העכשווי של הלהקה.
Legacy of the Beast World Tour הוא, כמו שהשם מרמז, סיבוב הופעות עם הקלאסיקות של איירון מיידן, כולל שירים שלא בוצעו בלייב 10-15 שנים, או, במקרה של "Flight of Icarus", אפילו 32 שנים. אמנם בדרך כלל זה עניין בין המעריצים המבקשים לבין הלהקה שרוצה לנגן חומר טרי, במקרה זה נראה כי איירון מיידן חוברת למורשתה מתוך הנאה אמיתית. השירים ההם פורחים מחדש.
קלאסיקה היא קלאסיקה, אבל מצד שני, איירון מיידן מבינים כי הם צריכים להסעיר מחדש. חלק חשוב – התצוגה של השירים. אצל איירון מיידן 2019, האלמנט הזה מקבל הפעם דגש תיאטרלי משמעותי יותר לא רק כגימיק מגניב. הבמה מעוצבת בצורת פרסה הנראית מעין קתדרלה. בסיפורים משתלבים דגם ספיטפייר (מטוס קרב בריטי במלה"ע השנייה) התלוי מעל הבמה ועד ראש מפלצת החיה, מלחמת חרבות ועד להביורים, צלב ענק, זיקוקים – כל זה רק כדי לעזור לברוס דיקינסון להעביר את המסר של כל שיר לקהל הלהוט. הביקורת טוענת שזה עובד, שהלהקה נראית רעננה וחיונית.
אם מעולם לא ראיתם את איירון מיידן בהופעה חיה, Legacy of the beast הוא לפי אחדים מהמבקרים מופע של מקצועיות גבוהה, קלאסי ומבדר. אם ראיתם אותם בעבר, המופע עדיין מפסגות הבידור המטאלי וגם הזדמנות לחזור לאיירון מיידן במיטב השירים, בימים שרוקרים כמוהם עבר שוקלים לתלות גיטרות ולהראות אותן לנכדים.

Iron Maiden 2019 Live Full Concert

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן