שער

מופע הראווה והגימיקים

אנדרה ריו

3.5/5

לקראת סיום ניגנה התזמורת של אנדרה ריו "ירושלים של זהב" ו"הבה נגילה", באוויר התעופפו בלונים צבעוניים, מישהי מסרה לו דגל ישראל. הקהל נשפך על החנופה.
מבקרים שהגדירו את המופע הספקטקולרי של אנדרה ריו כשמאלץ לא הרגיזו את המאסטרו. הכנר והמנצח ההולנדי, ששינה את נוף המוסיקה הקלאסית, אפילו רואה בכך מחמאה. הוא משתמש במושג  הגרמני – 'Gesamtkunstwerk', המתאר יצירת אמנות הכוללת של מוסיקה, ואמנויות חזותיות, כדי להציג את המופע שלו ושל תזמורתו.
איך להבין את הראש של מיליונים שנוהרים אחרי הכנר והתזמורת, שעושים סולד אאוטים מטורפים ממופעי ראווה של מוסיקה קלאסית קלה? גם בהיכל מנורה מבטחים עבר כנראה קסם, שהקהל לא עמד בפניו. ראיתי פנים של אנשים מאושרים.
אנדרה ריו, André Rieu, בן 69, עומד כשפניו אל הקהל ומשלהב אותו ככוכב רוק, תוך כדי ניצוח על התזמורת והמקהלה ונגינה בכינורו. הוא מציג נגנים וזמרים בחליפות מהודרת ונשים בשמלות ארוכות בסגנון הנשפים של וינה של פעם. בין השירים הוא מנסה דברי קישור מלאי חנופה ומשרבב הומור סלפסטיק. גם  כניסתו לבמה של של פרדריק ג'ניגס עם הציתר, כלי מיתרים אשר שימושו העיקרי הוא במוזיקת העם של ארצות דוברות גרמנית – לא הצחיק, למרות שזו היתה המטרה.
צריכים להודות כי ריו הביא למפגן הראווה מוסיקה מהשורה הראשונה, זמרי טנור וזמרות סופרן מעולות, דינמיקה סוחפת של קטעים שלוקחים קהל בשבי. "76 טרומבונים" בפתיחה מסמן את כיוון  החגיגה, כשכל המשתתפים עולים על הבמה בצעידה קצבית. האופי הקלאסי-קל-בידורי יוצר קשר חזק בין התזמורת, ריו והקהל. המוסיקה – מכל רוחב הספקטרום – אריות,  אופרות  איטלקיות של פוצ'יני, פנטום האופרה של אנדרו לויד-ובר וכמובן, ואלסים של שטראוס ביניהם, איך לא, "הדנובה הכחולה", Hallelujah של הנדל. זה מגיע עד מארש של נגני חמת חלילים בשמלות סקוטיות שעולים על הבמה מן האולם ולקראת סיום מצטרפים ל – Amazing Grace. הביצוע של הבולרו לרוול סיפק רגעים של איכות נטו בלי כל החגיגה שמסביב.
התזמורת מנגנת  על רקע הקרנת  נופים אירופאיים, חורשות אוסטריות, טירות בוואריות, אש ותימרות עשן. ריו והנגנים מטפסים בסולם האנרגיות, מעודדים קהל לזוז, לרקוד, להניף ידיים. אני לא מתווכח עם הצלחות. אני גם מכבד את ההתלהבות של הקהל, אבל אני כנראה במיעוט של מי שחש לא רק במקצועיות הגבוהה, אלא גם בגימיק המסחרי, מה שיסביר מדוע לא יצאתי לרקוד את הדנובה הכחולה.

  1. Seventy-Six Trombones
  2. Dark Eyes
  3. Tales From Viena Woods
  4. Third Man
  5. Granada
  6. Nessun dorma
  7. Skatre's Waltz
  8. Plaisir D'amoure
  9. Shanghai Tan
  10. Hallelujahhe
  11. Clogdance
  12. Trompeten
  13. Anton aus Tirol
  14. Think Of Me
  15. Csardasfurstin Medley
  16. Highland Cathedral
  17. Poliushko Polie
  18. An der schonen blauen Donau
  19. Bolero
  20. Radetzkymarch
  21. Straus & Co
  22. Libiamo
  23. Tutti Frutti
  24. Can't Help Falling In Lovw
  25. Opera Potpourri
    Jerusalem Of Gold
    27.Hava Nagila
    28. Amazing Grace
    29. Adieu mein Kleiner gardeoffizier
    30. Marina

Dark Eyes

Bolero

Tutti Frutti

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן